A mesterséges intelligencia így vagy úgy, de átformálhatja Afrika jövőjét
Segítő kezet, vagy épp akadályt jelent a mesterséges intelligencia Afrikának?
Több amerikai bank tesztel olyan kameraszoftvereket, amelyekkel elemezhetik az ügyfelek preferenciáit, figyelemmel kísérhetik a dolgozókat és biztonsági funkciókat is ellátnak. A kialakuló kép alapján, a pénzügyi intézmények az arcfelismerésben és a hozzá kapcsolódó mesterséges intelligencia rendszerekben látják a jövőt.
Biometrikus azonosítás a bankban
Az amerikai City National Bank jövőre kezdi az arcfelismeréses rendszerek tesztelését, amelyek segítenek az ügyfelek és alkalmazottak azonosításában bankfiókokban. Ezekkel a rendszerekkel szeretnék elkerülni a kényelmetlen és kevésbé biztonságos hitelesítési intézkedéseket.
Jogi problémák
Azonban ezek az új megoldások több jogi kérdést hoznak magukkal. A kritikusok felhívják a figyelmet a rendszer hibáira: ártatlan emberek letartóztatása az archibák miatt, a lakosság nyomonkövetése és állandó megfigyelése, ami a magánszféra teljes megsértését jelenti. Valamint a faji-, nemi- és demográfiai megkülönböztetés az adatgyűjtés érdekében, erősítheti a sztereotípiákat.
Adatgyűjtés és szolgáltatásfejlesztés
A JPMorgan Chase bank 2019-ben kezdte vizsgálni az úgynevezett számítógépes látás lehetőségét belső fejlesztésű szoftver használatával, hogy adatokat gyűjtsön a banki szolgáltatások javítása érdekében.
Az új technológia segítségével meg tudták vizsgálni, hogy melyek a legforgalmasabb órák, mennyi a tranzakciók átlagos ideje, mivel foglalkoznak leginkább a banki alkalmazottak. Emellett fontos biztonsági funkciókat is betöltenek ezek a rendszerek; riasztást indítanak, amikor a széfek és egyéb szigorúan védett helyiségek nyitva maradnak, hang- és fényjelzéssel csökkentik a banki rongálás esélyét, valamint észlelik és távozásra szólítják fel az ATM-nél sátrat verő hajléktalanokat.
A cikk szerzője Krakkai Alexandra.