Új szintre lép a hadviselés: a mesterséges intelligenciát tanítanák be az ukránok az oroszok ellen
Az ukránok több millió órányi drónfelvétel segítségével tanítanák be a mesterséges intelligenciát, hogy segítse őket a harctéren.
Az elmúlt években a gyorséttermi láncok jelentős technológiai beruházásokat hajtottak végre, hogy növeljék eladásukat és forgalmukat.
Az elmúlt hetek hírei az iparág két legnagyobb neve – a McDonald's és a Yum! Márkák, technológiai térben folytatott üzletkötéséről szóltak.
Yum! Brandek, a KFC, a Pizza Hut és a Taco Bell láncok tulajdonosa a múlt héten jelentette be, hogy megállapodott a Kvantum mesterséges intelligencián alapuló marketingteljesítmény-elemző üzletágának megszerzéséről. A felvásárlás fokozza az intelligens, adatközpontú marketing döntések meghozatalát és integrálja az új technológiai tehetséget a vállalatba.
A Yum! azt tervezi, hogy a Kvantumot összekapcsolja a 2015-ben megvásárolt Collider Lab-bal, amely egy kultúra teremtésen alapuló marketingstratégiai tanácsadó vállalat. A lépés lehetővé teszi, a Yum! Márkák számára, hogy a globális technológiai stratégia megvalósítása érdekében ugrásszerű fejlődést produkáljanak. Ezzel pedig a kategóriájukban a legjobb digitális kiszolgálást biztosítsák a mobil, az online, a kézbesítési és az éttermi műveletek során.
A Collider Lab szemlélete szerint a kultúrát vezető márkák megértik az emberi viselkedés fő mozgatórugóit, hozzáférhetőek és kiemelkednek az emberek fejében. Más szavakkal, a kultúrát vezető márkák R elevant, E easy és D jellegzetesek.
Ezt a megközelítést nevezik „RED Marketing”-nek, mely alap stratégiája minden YUM! márkának!
A Meki sem akar lemaradni
A hét elején a McDonald's azt közölte, hogy fontolóra veszi a Dynamic Yield, egy részének értékesítését, melyet a vállalat 2019-ben vásárolt 300 millió dollárért. A Dynamic Yield mesterséges intelligencia alapú technológiája, lehetővé teszi például a specifikus menü kínálatot, amely különféle tényezőkkel számolva, mint az időjárás vagy az aktuális forgalom és ehhez mérten ajánlhat elemeket az ügyfeleknek.
A McDonald's döntését, a Dynamic Yield részesedésének eladását érintően akkor kezdte fontolóra venni, amikor a franchise-tulajdonosok panaszkodni kezdtek, hogy a technológia nem hozza az ígért eredményeket.
A vállalat áttekintve a tranzakciókat, megállapította, hogy a Dynamic Yield technológiája kevésbé járult hozzá az értékesítéshez, mint azt korábban remélték. De ennek ellenére, a McDonald's kiáll a technológia mellett. A potenciális értékesítés csak a Dyanmic hozam azon részét érintené, amely külső kiskereskedőkkel dolgozik, és amely az üzleti tevékenységének nagyobb részévé válik.
Mindkét hír jól példázza, hogy a mesterséges intelligencia és a digitális technológia a gyorséttermi óriások korszerű működésének is részét képezi. Egyértelmű, hogy a szolgáltatók marketingstratégiájának fejlődése a digitalizáció irányába kell, hogy mozduljon, ha az igényeket kiszeretnék elégíteni és a piacon szeretnének maradni.
A cikk szerzője: Szalga Bogi