Amíg mi dolgozunk, a robotunk kitereget – ma még sci-fi, de valósággá válhat
Ma úgy néz ki, inkább az unalmas és veszélyes munkáktól szabadítanak meg minket – akár néhány éven belül az otthonunkban is.
A hangalapú AI integrálásával a meglévő platformokba és POS rendszerekbe a mesterséges intelligencia automatizálni tudja a rendelésfelvételi folyamatot, így az étterem munkatársainak több ideje jut az ügyfélszolgálatra, a rendelések pontosságának biztosítására és az ételek elkészítésére.
2020 a közelmúlt legnehezebb éve volt a vendéglátóipar számára. A globális COVID-19 járvány számtalan éttermet bezárására kényszerített. Azok az éttermek, amelyek nyitva maradtak és a járványt túlélték, ételkiszállításra és elviteles megoldásokra álltak át az eladások javítása érdekében, de személyes étkeztetés nélkül ez a modell sem lesz hosszú ideig fenntartható.
A vendéglátóhelyeknek be kell rendezkedni arra, hogy kisebb személyzettel és költségvetéssel is működni tudjanak. A mesterséges intelligencia éttermekben történő alkalmazása pont ezért tűnik időszerűnek. A mély neurális hálózatok és az ügyféloldali kommunikációt támogató mesterséges intelligencián alapuló technológiák már képesek a legtöbb esetben megérteni a beszélt nyelvet és nem strukturált párbeszédet folytatni, illetve az élőszót szöveggé is tudják alakítani.
Hogyan javítja az AI mind az értékesítést, mind a szolgáltatást?
Mivel a házhozszállítási és elviteles lehetőségeket kínáló vendéglátóhelyek a megrendelések mennyiségének jelentős növekedését tapasztalják, az étteremtulajdonosok küzdenek a megrendelések mennyiségével és a biztonságos, érintés nélküli ügyfélélmény biztosításával.
A beszéd alapú mesterséges intelligenciára épülő rendszerek képesek mind az értékesítés növelésére, mind az ügyfelek megelégedettségének biztosítására, még akkor is, ha a létesítmény korlátozott személyzettel rendelkezik. Mivel ezeknek a platformoknak csak korlátozott szókincset kell ismerni a rendelések elfogadásához, így pontosságuk akár meghaladhatja az olyan népszerű hangalapú asszisztensekét, mint az Alexa és a Siri, miközben megőrzi az interaktivitást, amelyet az ügyfelek az emberi kiszolgálás alatt élveznének.
Továbbá az AI platformok felhasználhatják a vásárlók adatait és más környezeti információkat az ügyfélköltés növeléséhez is. A vendégek kéréseinek és egyéb tényezők elemzésének segítségével, mint például a napszak, a menüelemek népszerűsége, az időjárás és a gyakori termékkapcsolások. Az AI platform ösztönözheti az ügyfeleket nagyobb értékű rendelések, valamint egyéb kiegészítők vásárlására, ami a profit növekedését eredményezi, miközben a vásárlói élményt is javítja.
A cikk szerzője:
Nagy Simon Aladár