2020 a közelmúlt legnehezebb éve volt a vendéglátóipar számára. A globális COVID-19 járvány számtalan éttermet bezárására kényszerített. Azok az éttermek, amelyek nyitva maradtak és a járványt túlélték, ételkiszállításra és elviteles megoldásokra álltak át az eladások javítása érdekében, de személyes étkeztetés nélkül ez a modell sem lesz hosszú ideig fenntartható.
A vendéglátóhelyeknek be kell rendezkedni arra, hogy kisebb személyzettel és költségvetéssel is működni tudjanak. A mesterséges intelligencia éttermekben történő alkalmazása pont ezért tűnik időszerűnek. A mély neurális hálózatok és az ügyféloldali kommunikációt támogató mesterséges intelligencián alapuló technológiák már képesek a legtöbb esetben megérteni a beszélt nyelvet és nem strukturált párbeszédet folytatni, illetve az élőszót szöveggé is tudják alakítani.
Ezáltal az AI képes rendelések felvételére, akár a helyszínen, telefonon, applikáción vagy autós rendelés során.
Hogyan javítja az AI mind az értékesítést, mind a szolgáltatást?
Mivel a házhozszállítási és elviteles lehetőségeket kínáló vendéglátóhelyek a megrendelések mennyiségének jelentős növekedését tapasztalják, az étteremtulajdonosok küzdenek a megrendelések mennyiségével és a biztonságos, érintés nélküli ügyfélélmény biztosításával.