Az USAID Turizam fenntartható turizmusának fejlesztése Bosznia-Hercegovinában több fronton segíteni kívánja az ország gazdaságának fellendülését. A projekt támogatja az üzleti életet segítő környezetet, azzal, hogy erősíti az idegenforgalmi szolgáltatások minőségét, növelve a finanszírozási lehetőségeket az idegenforgalommal foglalkozó vállalkozások számára. A közeljövőben nagy hangsúlyt kap a szélesebb körű marketing az ország image-t tekintetében. Ezzel elősegítve a nemzetközi turisztikai piacon való határozottabb jelenlétet.
Az USAID Turizam a Bosznia-Hercegovinai Külkereskedelmi és Gazdasági Kapcsolatok Minisztériumával (MOFTER), a Bosznia-Hercegovinai Föderáció Környezetvédelmi és Idegenforgalmi Minisztériumával, valamint a Boszniai Szerb Köztársaság Kereskedelmi és Idegenforgalmi Minisztériumával együttműködésben valósul meg.
„Arra kell törekednünk, hogy kiaknázzuk az idegenforgalmi ágazatban rejlő lehetőségeket, hogy új munkahelyeket teremtsünk, valóban érdemleges és fenntartható hozzájárulást adjunk a gazdasági fejlődéshez" – mondta köszöntőjében Eric G. Nelson, az amerikai bosznia-hercegovinai nagykövet a kétnapos esemény megnyitóján. „Folytatjuk a jövedelemszerzési lehetőségek megteremtését Bosznia-Hercegovina állampolgárai számára, különösen a vidéki területeken, és megvédjük Bosznia-Hercegovina természeti és kulturális örökségét. Beavatkozásaink a rendszer versenyképességét is javítják.”
Bosznia elképesztő színes kulturális örökséggel rendelkezik, amit kár lenne nem megmutatni az utazó közönségnek. A tervek egyrészről előremutató fejlesztések, másrészről pedig a COVID-19 járványhelyzet miatt, kialakult állapotok rehabilitálásának céljából valósulnak meg.
A turizmus fellendítésének legfőbb érdeke az ország gazdasági helyzetének javítása, mellyel akár 3000 új munkahely is teremthető.