Fekete Csaba a lízingpiac visszaesését a koronavírus hatásaival magyarázta, de hangsúlyozta, hogy más körülmények is közrejátszottak ebben. A csaknem egy évtizede tartó, évi 10 százalékot, olykor akár a 20 százalékot is meghaladó bővülést a járványon kívül az is visszavetette, hogy a belföldi fuvarozás nemzetközi lehetőségeinek szűkülésével együtt a nagy haszongépjárművek beszerzése is jelentősen csökkent. A lízingkihelyezések ezzel együtt a harmadik negyedévben 40 százalékkal estek vissza.
Jelentős,
csaknem 20 százalékos az autólízing csökkenése is,
de a magyar lízingpiac harmadik nagy területe, a mezőgazdasági gépek beszerzése sem bővül. A kedvezőtlen folyamatokat a Növekedési hitelprogram (Nhp) vállalkozói kölcsönei, az Nhp Fix és az Nhp Hajrá ugyanakkor valamelyest enyhítették – tette hozzá.
A CIB Lízing jelentős eredménynek tekinti, hogy a belföldi csökkenéshez képest jóval kisebb, akár a piaci átlag felénél is csekélyebb visszaeséssel zárhat 2020-ban. A vezérigazgató hozzátette, hogy a válságra lehetőségként tekintenek, mivel ilyenkor a korábbi évek hátrányait könnyebb ledolgozni.