A kínai turisták teszik ki az egyötödét a nemzetközi turizmusnak – derül ki az UNWTO adataiból. Ebben az évben a nemzetközi utazások száma azonban drasztikusan csökkent és a látogatások a legtöbb országban a belföldi színtérre helyeződtek át. Ennek következtében a kínai ünnep alatt
a belföldi utazások a vírus előtti szintre emelkedhettek.
Az ünnep első négy napján közel 425 millió ember utazott országon belül (később az is kiderült, hogy összesen 637 millió hazai turista mozdult meg az országban, ami több, mint az egész EU népessége). A kínai online turizmussal és jegyeladással foglalkozó Trip.com adatai szerint a lokális turizmus a tavalyi évhez képest már 80 százalékon áll.
Veronica Wang, az OC&C közgazdásza szerint erős a kereslet és a fogyasztás, de még mindig nagyon elővigyázatosak az utazók. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a turizmus több mint 2,9 billió dolláros bevételt generált 2019-ben, ez közel 10 százaléka a régió teljes gazdaságának. A bevételek hatoda nemzetközi turistáktól folyt be, de a vírus miatt
a nemzetközi turisták száma 72 százalékkal csökkent az év első felében,
ami nehéz helyzetbe hozta a helyi vállalkozásokat.
Van olyan légitársaság, amely a turizmus megmentése érdekében olyan jegyeket árul, amelyekkel pár órás repülőút után az induló helyre lehet visszatérni. Ez a repülők műszaki állapotának is jót tesz, illetve a pilóták sem veszítik el jogosítványuk érvényességét.
A semmibe kínált utazásokon leginkább a kilátásban lehet gyönyörködni.
(Borítókép: MTI)