Ha jót akar magának, legyen digitális állampolgár!
Lényegesen gyorsabbá és hatékonyabbá válik az ügyintézés. Emellett nem kell többet papírokat sem szkennelni, iratokat e-mailen vagy messengeren küldözgetni.
Többet és többször rendelnek a vásárlók az interneten a koronavírus-járvány kitörése óta, és szűk negyedük inkább nem megy semmilyen boltba, hanem kizárólag online rendeli meg a szükséges termékeket – derül ki egy e-kereskedelmi kutatócég felméréséből.
A válaszadók több mint egytizede korábban nem tervezte, de most a járvány miatt online rendel háztartási tisztító termékeket, egészséghez kapcsolódó cikkeket, élelmiszer-vásárláson egyáltalán nem gondolkodott az ötödük, akik most használnák ezt a beszerzési csatornát. A készételek vásárlása esetén ez az arány 13 százalék.
A Reacty Digital felmérését 914, 18-79 év közti internetező bevonásával, március 24. és április 7. között végezték a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség tagjainak körében, az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a lakosság véleményét.
Az is kiderült, hogy a válaszadók háromnegyede biztonságosnak tartja az online vásárlást,
Akik vásároltak már valaha külföldről, azok fele most inkább lemond erről a lehetőségről – közölték.
A válaszadók fele csak olyan webáruházból rendelne, ahol készpénzmentesen lehet fizetni és az online rendelők ötöde mindenképpen házhoz szállítást kérne.
A kutatásban arról is gyűjtöttek adatot, hogy
Ennél jobban (75 százalék) csak valamely családtagjuk elvesztésétől félnek az emberek. A járvány miatti munkanélküliségtől a részmunkaidőben dolgozók kétharmada és a teljes munkaidőben dolgozók közel fele (44 százalék) tart. A betegségtől leginkább a veszélyeztetett korosztály tagjai tartanak, a 60 évesnél idősebbek háromnegyede aggódik az egészsége miatt – írták.
(MTI)