Brüsszelben és Bécsben is felkapták a fejüket: fontos versenyt nyert meg Budapest
Nem akármiben nyomtuk le a versenytársakat.
Kedvezőbbek a légi áruszállítási szektor mutatói a 2008-as gazdasági válsághoz képest, de a korlátozások feloldása után újra nehéz helyzetbe kerül az ágazat – hangzott el a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) keddi videokonferenciáján.
Brian Pierce, a háromszáz légitársaságot tömörítő, montreali kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza azt mondta, márciusban 15,2 százalékkal csökkent a légi áruszállítás volumene, a 2008-as válságban viszont ennél nagyobb, 25 százalékos visszaesést mértek. A mostani helyzetben még a bizalmi indexek is magasabban vannak, és
a cégek jövedelmezősége is kedvezőbb a 12 évvel ezelőtti válsághoz képest.
Ennek oka az elemző szerint az, hogy a mostani járvány okozta gazdasági helyzetben az áruszállítás biztosítja az egészségügyi segédeszközök és gyógyszerek meglétét, így most az összes légitársaság közül az áruszállító cégek vannak a legjobb helyzetben. Ez azonban változni fog, ha feloldják a korlátozásokat, ekkor ugyanis a szektor visszatér a járvány előtti helyzethez, amelyben túlkapacitással, és veszteséges működéssel küzdöttek a társaságok – közölte Brian Pierce.
Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója ezt kiegészítve azt mondta, jelenleg sokkal nagyobb a kereslet az áruszállítás iránt, mint a kínálat, ezért egyre több légitársaság alakítja át utasszállító gépeit, és
több régi repülőt újra forgalomba helyeznek.
Kérdésre válaszolva beszélt arról is, hogy az Egészségügyi Világszervezettel (WHO) és a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezettel (ICAO) közösen olyan szabályokat akarnak létrehozni a pandémia utáni időszakra, amelyek szem előtt tartják a légitársaságok pénzügyileg fenntartható üzemelését, és megvédik az utasok egészségét is.
(MTI)
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.