Az MTI-nek pénteken küldött közleményben Csorbai Hajnalka, az Opten Kft. stratégiai igazgatója rámutatott arra, hogy azonnali keresleti problémák jelentkeztek a szállodák, éttermek, kávéháza mellett a személyszállítás, a rendezvényszervezés, a sport és kulturális események piacán.
Az Opten szerint vannak olyan szektorok, ahol gyors reakció után hosszabb távon kiegyenlítődhet a piaci hatás, ilyen lehet a kiskereskedelem jónéhány területe.
A vállalatok többségénél tapasztalható likviditási hiány az éppen csak megindult beruházások újbóli visszaesését és a számlák késedelmes kiegyenlítését vonhatja maga után.
Minden válság idején vannak olyan ágazatok, amelyek profitálnak a helyzetből. Ide tartozik a gyógyszeripar és -kereskedelem, a vegyipar bizonyos szektorai, a fertőtlenítő és takarító cégek, valamint a tisztítószereket gyártó és forgalmazó vállalkozások. Ide sorolhatjuk akár az online kereskedelmet, a házhozszállítást, az online oktatási platformok üzemeltetőit vagy a távmunkát lehetővé tevő szoftverek piacát is, mutat rá a stratégiai igazgató.
A válság hatására a nemrégiben alapított cégek, különösen az üzleti tervre kényesen érzékeny befektetői háttér miatt erősebben vannak kitéve a kockázatnak, mint a már pénzügyileg stabilan működők, az elmúlt két évben több, mint 56 ezer céget alapítottak, mutat rá az Opten.