A 78 márkakereskedésük helyzete stabil, a 81 márkaszervizük forgalma alig változott. A Mercedes 18 értékesítési pontján és 31 szervizében egyaránt jelentős forgalomcsökkenést tapasztaltak – közölte a Mercedes-Benz Hungária. Az csak később derül ki, hogy a krízis elhúzódása megrendíti-e és milyen mértékben a kereskedői és szervizhálózatot – tették hozzá. Eközben a Ford arról tájékoztatott: 43 szervizében nem érezhető forgalomcsökkenés, 100 százalékos kihasználtsággal működnek, 35 márkakereskedésében a rövid nyitvatartási idő miatt viszont már jelentkezik a visszaesés. Az AutoWallis Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közölte: a szalonlátogatások számában csak az utóbbi héten érzékelhető visszaesés, míg a megrendelések esetében a hatás később jelentkezhet. Az átmenetileg visszaeső értékesítés és a turizmus leállása miatt leginkább érintett autókölcsönzés lassulásának negatív hatásai érezhetők, ugyanakkor a szervizszolgáltatások a megszokott rend szerint folynak – írták.
Piaci szereplők szerint a használtautó-piac is erősen megszenvedi a járványt. A Használtautó.hu használtautó-kereskedői szakportál hétfői közlése szerint a veszélyhelyzet kihirdetése óta folyamatosan csökken a használt autók iránti kereslet és ez a tendencia a következő időszakban is folytatódik, ezért a szektorban drasztikus visszaesésre számítanak. Februárban és március elején az oldalon indított napi keresések száma átlagosan 1,2 millió volt, ez március 12 és 15 között 20-25 százalékkal, az elmúlt héten pedig 40 százalékkal esett vissza. Megjegyezték azt is, hogy a kereskedők dolgát nehezíti, hogy csak 10 és 15 óra között tarthatnak nyitva, és a gyenge forint is, ami drágítja a külföldről behozott használt autókat.
Jelentős visszaesésre készülnek a kisüzemi sörfőzdék, hiszen 90 százalékban a vendéglátáson keresztül értékesítenek, ám ez a lehetőség megszűnt. Ezt a hatást kívánja ellensúlyozni egy honlap, amely közzétette a válságba jutott magyar sörgyártók elérhetőségeit, hogy
ösztönözze az internetes vásárlásokat, ami segítheti a cégeket a fennmaradásban,
mert futárszolgálattal eljuttathatják termékeiket a vásárlókhoz.