Itt a tél: de annyira, hogy már a légi közlekedésbe is kőkeményen bezavar
Jelentősek a késések.
Milliárdos veszteségbe lökte a Boeinget a 737 MAX két légikatasztrófája, illetve az annak nyomán bevezetett repülési tilalom tavaly.
A chicagói székhelyű gyártó közleményében azt írta, hogy a kereskedelmi repülőgépek eladásából származó
bevétele 57 milliárdról 32 milliárd dollárra esett,
mivel a 2018-as évhez képest megfeleződött az átadott és kifizetett gépek száma.
Hatalmas bukás
A társaság a hadiipari megrendelésekkel és a szolgáltatások értékesítésével együtt 76,5 milliárd dollár bevételre tett szert, 24 százalékkal kevesebbre, mint egy évvel korábban. A cég üzemi eredménye a 2018-as 4,1 milliárd dollár nyereség után tavaly 2,2 milliárd dollár veszteséget mutatott.
A Boeing az eredménykimutatásban külön nem számolt be arról, hogy a 737 MAX-ok földre parancsolása, az újbóli engedélyeztetés, az átalakítások és az ügyfelek kártérítése mennyi pénzbe került eddig. A nyáron 4-5 milliárd dollárra becsülték ezt az összeget, de a gyártó a héten
kénytelen volt 12 milliárd dollár hitelt felvenni a költségek fedezésére.
Látszik a fény az alagút végén
Vannak ugyanakkor pozitív fejlemények is a Boeingnél, a múlt héten sikeresen hajtotta végre első tesztrepülését a 777X típus, a brazil versenyjogi hatóságok pedig kedden jóváhagyták az Embraerrel való egyesülését. Az ügyletre így már csak az Európai Unió hatóságainak kell rábólintaniuk.
(MTI)
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.