Milliárdos veszteségbe lökte a Boeinget a 737 MAX-krízis

2020. január 30. 10:53

Milliárdos veszteségbe lökte a Boeinget a 737 MAX két légikatasztrófája, illetve az annak nyomán bevezetett repülési tilalom tavaly.

2020. január 30. 10:53
null
Takács Zsolt

A chicagói székhelyű gyártó közleményében azt írta, hogy a kereskedelmi repülőgépek eladásából származó

bevétele 57 milliárdról 32 milliárd dollárra esett,

mivel a 2018-as évhez képest megfeleződött az átadott és kifizetett gépek száma.

Hatalmas bukás

A társaság a hadiipari megrendelésekkel és a szolgáltatások értékesítésével együtt 76,5 milliárd dollár bevételre tett szert, 24 százalékkal kevesebbre, mint egy évvel korábban. A cég üzemi eredménye a 2018-as 4,1 milliárd dollár nyereség után tavaly 2,2 milliárd dollár veszteséget mutatott.

A Boeing az eredménykimutatásban külön nem számolt be arról, hogy a 737 MAX-ok földre parancsolása, az újbóli engedélyeztetés, az átalakítások és az ügyfelek kártérítése mennyi pénzbe került eddig. A nyáron 4-5 milliárd dollárra becsülték ezt az összeget, de a gyártó a héten

kénytelen volt 12 milliárd dollár hitelt felvenni a költségek fedezésére.

Látszik a fény az alagút végén

Vannak ugyanakkor pozitív fejlemények is a Boeingnél, a múlt héten sikeresen hajtotta végre első tesztrepülését a 777X típus, a brazil versenyjogi hatóságok pedig kedden jóváhagyták az Embraerrel való egyesülését. Az ügyletre így már csak az Európai Unió hatóságainak kell rábólintaniuk.

(MTI)

 

***

A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.

 

 

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Laudaricus
2020. március 18. 14:38
Hát ebből még könnyen lehet akár csőd is, ha újabb hibákat fedeznek fel a MAX-repülőgépekben... Ez az eredménye, ha egy vállalat olyan céggel fuzionál, amelynek mérnökei inkább a meglevő típusok felturbózását kedvelik, szemben a Boeing régi mérnökeivel, mely inkább a drágább utat szerették, a teljesen új típusok megtervezését.
Laudaricus
2020. március 18. 14:37
Folyt: Hozzá nem értő, repülőmérnöki képesítéssel nem rendelkező menedzserek vették át a gyár irányítását -- ez az eredmény. A 737 MAX-ok inkább a beolvasztott McDonnel Douglas cég filozófiáját képviseli.
Laudaricus
2020. március 18. 14:37
Rájöttem, azoknál jelenik meg a 400 karakteres korlátozás, akik egy nap túl sokat pofáznak. Ahelyett, hogy inkább az árasztókat (Ha valaki nem tudna rendesen magyarul: a floodolókat) szűrnék ki...
Besenyő István
2020. február 13. 10:54
"mit se mondikáljak : az amcsik a mindenkit lehengerlő pökhendiségük árát kénytelenek olykor megfizetni" A pökhendiség mellett még a kapzsiságot is megemlíteném. A lespórolt fejlesztés és tesztek csúnyán visszanyaltak.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!