elindulhat az igazi technológiai verseny a mezőgazdasági drónvilágban.
A XAG szerint viszont a DJI nem lesz igazi ellenfél, mivel ők hobbicélú felhasználásra gyártják az eszközeiket.
Kínában a mezőgazdaságban használt drónok több mint felét a XAG gyártja és már 20 országban jelen van a cég többek közt Japánban, Indonéziában és Ausztráliában is, de a bevételük 90 százaléka továbbra is Kínából származik.
A gazdálkodók nem igazán innovátorok
A kommunikációs vezető elmondása szerint a gazdálkodók nehezen fogadják el az új technológiát és még egyelőre nagyon kezdeti állapotban van a piac, mert sokan azt sem tudják, hogy léteznek ilyen célra készített drónok. A cég jövőbeli célkitűzése az, hogy a drónok olyan nehezebb terepeken is használhatók legyenek, mint például narancs és szőlőültetvényeken.
Azt, hogy az agrárvilág az átlagosnál lassabban alkalmazkodik az újításokhoz, hazai szakemberek is elismerik: „nem mondható az, hogy el lennénk maradva az agrárium digitalizációjában a nyugathoz képest, de a pénzügyi lehetőségeink szerényebbek. Általában a legkevésbé digitalizált szektorról beszélünk, ami nagyon hagyománykövető, ezért lassabban mozdul a piac. Tény, hogy azzal kell megküzdenünk, hogy el kell fogadtatni e technológiákat, hiszen e szektorokban dolgozó emberek, cégek, gazdálkodók nem szoktak ehhez hozzá” – sorolta a hazai kihívásokat Boromisza Gergely, a magyar AgroNinja kereskedelmi igazgatója.
A XAG együttműködést is kötött az Alibaba e-kereskedelmi óriással, hogy továbbfejlesszék a szolgáltatásukat és minél több helyen felhasználható adatokat nyújthassanak a gazdálkodóknak.
A cég hosszútávú terve, hogy okossá tegye a mezőgazdálkodást Kínában.
A rengeteg begyűjtött adatnak köszönhetően a cég egy további szempontból is megkerülhetetlenné válik: sokkal pontosabb képet tud nyújtani a mezőgazdaság aktuális helyzetéről és előrejelzéseket tehet országosan is a mezőgazdaságra vonatkozóan.
Magyarországi startup is jelen van