Kínában a kilencvenes évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a szinglik napját. Az Alibaba a dupla 11-esként is emlegetett naphoz időzített első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta meg. Kínában a túlnépesedés enyhítésére sokáig egy-gyermek politika volt érvényben, aminek eredményeként
számos férfi egész életére szingli marad.
Ennek oka, hogy a rendszer a fiúgyermekek születését jutalmazta, így mára közel három „Magyarországnyi” férfi biztosan nem talál párt Kínában egész életében – írta korábban a Makronóm. Kézenfekvő megoldásnak tűnt tehát a nemek közötti természetes arányok felborulásából fakadó társadalmi feszültség levezetése: a magány büszkeséggé alakítása.
A vásár azóta a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát, idei forgalma pedig több mint két és félszerese volt az Egyesült Államokban karácsony előtt megrendezett fekete péntek és az azt követő kiber hétfő bevásárlónapjain 2018-ban elért együttes árbevételnek.
A szinglik napjának akciói hagyományosan elsősorban az Alibaba Tmall és Taobao nevű e-kereskedelmi platformjaihoz kötődnek, de az idei évben a cég vállalkozások közötti (B2B) platformjai, az AliExpress és délkelet-ázsiai piacon működő Lazada is csatlakozott a nemzetközi fogyasztók még nagyobb mértékű bevonásának érdekében. A nap első 12 órájában a legtöbb, a szárazföldi Kínán kívüli megrendelés