Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Idén is rekordbevételt ért el az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenegyedszerre tartott kiárusításon, de az éves összevetésű növekedési ütem tovább lassult – derül ki egy, a South China Morning Post (SCMP) című hongkongi lapban megjelent cikkből.
A forgalom értéke idén 268,4 milliárd jüanra (38,4 milliárd dollárra) rúgott, szemben az egy évvel korábbi 213,5 milliárd jüannal (30,7 milliárd dollár). A jüanban számolt bevétel növekedési üteme a tavalyi 27 százalékról 26 százalékra mérséklődött, minden eddiginél alacsonyabb szintre csökkenve.
A Kínából és a világ többi országából érkező megrendelések értéke
szűk fél óra alatt elérte a 10 milliárd dollárt,
ami tavaly egy órába telt.
Szinglik napja
Kínában a kilencvenes évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a szinglik napját. Az Alibaba a dupla 11-esként is emlegetett naphoz időzített első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta meg. Kínában a túlnépesedés enyhítésére sokáig egy-gyermek politika volt érvényben, aminek eredményeként
számos férfi egész életére szingli marad.
Ennek oka, hogy a rendszer a fiúgyermekek születését jutalmazta, így mára közel három „Magyarországnyi” férfi biztosan nem talál párt Kínában egész életében – írta korábban a Makronóm. Kézenfekvő megoldásnak tűnt tehát a nemek közötti természetes arányok felborulásából fakadó társadalmi feszültség levezetése: a magány büszkeséggé alakítása.
A vásár azóta a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát, idei forgalma pedig több mint két és félszerese volt az Egyesült Államokban karácsony előtt megrendezett fekete péntek és az azt követő kiber hétfő bevásárlónapjain 2018-ban elért együttes árbevételnek.
A szinglik napjának akciói hagyományosan elsősorban az Alibaba Tmall és Taobao nevű e-kereskedelmi platformjaihoz kötődnek, de az idei évben a cég vállalkozások közötti (B2B) platformjai, az AliExpress és délkelet-ázsiai piacon működő Lazada is csatlakozott a nemzetközi fogyasztók még nagyobb mértékű bevonásának érdekében. A nap első 12 órájában a legtöbb, a szárazföldi Kínán kívüli megrendelés
Hongkongból, az Egyesült Államokból, Tajvanról, Ausztráliából és Japánból érkezett
– írja a SCMP.
A fogyasztásösztönző akciókhoz az Alibaba vetélytársai is csatlakoztak. A JD.com, Kína másik népszerű internetes kiskereskedelmi portálja november 1-étől hirdette meg árengedményeit, és hétfőn reggel 9 óráig 165,8 milliárd jüan (23,7 milliárd dollár) forgalmat produkált.
(MTI, Makronóm)
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.