„A régióban melyik országban van most a legnagyobb potenciál, ha turizmusról van szó?
Románia kitűnik a mezőnyből. Ők most élik át mindazt, amit mi a 2010-es évek elején. Gőzerővel beindult náluk a digitalizáció. Mivel »best practice«-eket vesznek át, a felzárkózás közben néhány lépcsőfokot ki is hagynak a fejlődésben. Amihez nekünk 10 év kellett az náluk le fog zajlani 3-4 év alatt. Már csak emiatt is Romániában tavaly és várhatóan jövőre is duplázni fogjuk a forgalmunkat. (...)
A hozzánk látogató külföldi turisták 85 százaléka Budapestet keresi fel, és csak 15 százaléka jut el a magyar vidékre. Miért ennyire Budapest központú nálunk a turizmus?
Ennek a jelenségnek két fő oka van: egyrészt a kommunikáció szintjén külföldön Budapest kapja a legnagyobb figyelmet. Másrészt Magyarországon egyelőre nagy számban csak a fővárosban lehet találni minőségi szálláshelyet. Vannak persze jó vidéki példák, de mondjuk Hévízen is csak az utóbbi pár évben indultak meg a szükséges szálloda-fejlesztések. Azt viszont el lehet mondani, hogy például a fürdővárosaink – részben a jó árszínvonal miatt – a régióban egészen népszerűnek számítanak. (...)
Mi lenne a belföldi turizmussal SZÉP-kártya nélkül? Mennyire függnek a szállásadók a cafeteria-rendszertől?