Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
Országszerte csaknem 160 szakaszon, megközelítőleg 500 kilométernyi út felújítása érhet véget idén, ezzel 2010 óta több mint 6 ezer kilométer közút korszerűsítését végezték el Magyarországon – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára.
Schanda Tamás a sajtótájékoztatón kifejtette, hogy a harmadik negyedév végéig 53 szakaszt korszerűsítettek, 121 kilométeren. Az év végére további 360 kilométernyi út átadása várható 104 szakaszon.
Hozzátette, hogy a munkálatokat több program forrásaiból finanszírozzák. A Magyar Falu Program keretében a vidéki bekötő- és összekötő utakat korszerűsítik. Az első ütem kivitelezése több mint 100 települést és majdnem 250 kilométernyi útszakaszt érint. A Komplex Útfelújítási Program keretéből 2016 és 2020 között
több mint 550 szakasz újult és újul meg csaknem 1500 kilométeren.
Az uniós társfinanszírozású Terület- és Településfejlesztés Operatív Program (TOP) forrásaiból a megyei önkormányzatok bevonásával kijelölt 184 útszakasz műszaki állapota javulhat összesen 520 kilométeren.
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy az úthálózat korszerűsítésével a kormány régi adósságot törleszt az ország sok térségében, hiszen – mint fogalmazott – a Gyurcsány- és Bajnai-időszakot az útfelújításokban is felelőtlenség és észszerűtlenség jellemezte.
A kényelmesebb és biztonságosabb közlekedés javítja az életminőségét, és bővíti a települések gazdasági lehetőségeit – hangsúlyozta, és megjegyezte, hogy korszerűbb utakon gyorsabb az áruk szállítása, és szolgáltatásokat is nagyobb távolságokra lehet értékesíteni. A kormány mindezek miatt továbbra is elkötelezett az útfelújítási programok iránt – tette hozzá Schanda Tamás.
(MTI)
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.