A RepülésVilág légi áruszállítási konferencián az igazgató ismertette, hogy 3,5 százalékkal csökkent az első hét hónapban az áru-tonnakilométerben mért teljesítmény az előző évihez képest, elsősorban az Egyesült Államok és Kína közti kereskedelmi háború miatt.
Sergui Sarasan emellett kiemelte, hogy 2025-re az e-kereskedelem fellendülése miatt
naponta 500 millió csomagot kell majd kiszállítani a nagyvárosokba,
ami próbára teszi az áruszállítási üzletágat.
Kitért arra is, hogy az áruszállítási iparágnak is foglalkoznia kell a környezetvédelmi hatásokkal és a hatékonyságnövelés mellett alacsonyabb károsanyag-kibocsátású, fiatalabb repülőgépflottát kell fenntartaniuk. A bajor CSU politikusa másképp közelítette meg a környezetvédelem kérdését, mivel ő egyszerűen megadóztatná az olcsó repülőjegyeket.
Folyamatosan növekszik Ferihegy forgalma
Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója a konferenciát köszöntő beszédében kiemelte, hogy a ferihegyi repülőtéren 2015 és 2018 között 60 százalékkal nőtt a kezelt áru mennyisége, a növekedés üteme az utasforgalomét is meghaladja. Azt mondta,
az áruszállításnak ugyanazt a figyelmet kellene megkapnia, mint az utasszállításnak,
mert ugyanolyan fontossággal bír a gazdaságban.
Magyarország a fejlődés motorja
Tóth Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára azt hangsúlyozta, hogy a magyar gazdaság fejlődési üteme az egyik legnagyobb az Európai Unióban, a kelet-közép-európai régió a fejlődés motorja lett, a kormány célja pedig, hogy Magyarország kihasználva földrajzi elhelyezkedését központi szerepet kapjon a logisztikában. Hozzátette: ehhez kapcsolódnak a kormány infrastrukturális beruházásai is, köztük az M4-es autópálya fejlesztése is.
(MTI)