A lap információi szerint a Trump-kormányzat széleskörű médiakampánnyal próbálja meggyőzni az iráni közvéleményt arról, hogy az ország gazdasági nehézségeiért az iráni kormány a felelős. Ezen kívül megpróbálja lejáratni azokat az iráni politikusokat és személyiségeket, akik ellenzik a Fehér Ház Irán-politikáját.
„A médiában tett erőfeszítések a Trump-kormány nyomásgyakorlásának kevésbé ismert elemei” – állapította meg a július 25-i lapszám, hozzátéve, hogy a kampánnyal Washington a teheráni kormány támogatottságát szeretné gyengíteni. Ehhez a hagyományos médiumok mellett igénybe veszi a Youtube-videomegosztót és a Twittert is.
A The Wall Street Journal konkrét példát is említett: a kormányzat támogatja az iszlám forradalom negyvenedik évfordulóján indított, Amerikában élő, magukat árnyékkormánynak nevező Irán-ellenes erők Twitter-fiókját, Brian Hook, az amerikai külügyminisztérium iráni ügyekkel foglalkozó különmegbízottja pedig az iráni közvéleménynek szánt videót készített Irán egykori washingtoni nagykövetségében.
A videón a teheráni vezetés ellen tiltakozó irániak fotói láthatók, miközben Hook azt mondja: Washington megőrizte az egykori nagykövetség épületét, benne a műtárgyakkal és az értékes perzsa szőnyegekkel, és várja, hogy visszaadhassa az épület kulcsait egy „tényleg reprezentatív iráni kormányzat képviselőinek”.
Meg nem nevezett kormányzati tisztségviselőkre hivatkozva a The Wall Street Journal közölte: az amerikai kormányzat finanszírozta különböző rádiók – köztük az Amerika Hangja – pillanatnyilag több mint 14 millió hallgatót ér el Iránban.