A tegnap nyilvánosságra került módosítás a '22-es számokkal további 3 vagy 4 egyéni mandátumot jelentene a Fidesznek
A legfontosabb, hogy mindez milyen mozgásokat eredményez a kormányellenes oldalon. Budapesten jó eséllyel káoszt.
A valóban önvezető autózásnak mi már nem lehetünk szemtanúi, csak a jövő generációk – mondta Andy Palmer, az Aston Martin igazgatója egy interjúban, ahol a márka jövőjéről is kérdezték.
Nem ebben az életben
Palmer elárulta, hogy hosszabb távon a tömeggyártott autók piaca fokozatosan át fog alakulni, ahogyan az önvezető technológiának köszönhetően a járművek kevesebb emberi beavatkozást igényelnek. Palmer szerint a fordulópont az lesz, amikor az
Ez a szint már azt jelenti, hogy egy autó emberi segítség nélkül vezet – az alacsonyabb szinteken ugyanis hiába beszélük elnagyoltan önvezetésről, szükséges a jelentős emberi részvétel.
Ez a folyamat még nem most fog befejeződni, akár egy évtized is lehet, mire az autók autonómiája eléri a negyedik szintet.
A vezérigazgató szerint az ötödik szint – azaz amikor egy autó teljesen egyedül, emberi közbelépés nélkül tud vezetni – nem ebben az életben valósul majd meg.
Tedd bele a szíved, vedd ki a profitot
Arról, hogy az Aston Martin hogyan tud piacon maradni, Palmer a következőt mondta: „ha teljesen racionális márka vagy, akkor az árban kell versenyezned”. Szerinte az autópiacon a profitmarzsok mozgástere nagyon szerény, szinte nulla.
A vezérigazgató azt is elárulta, hogy a luxus járműveket drágábban lehet eladni és nagyobb profitra lehet szert tenni, ugyanis ezeknek van egyfajta érzelmi vonzerejük. „Nincs abban semmi racionális, amikor valaki Aston Martint vásárol. Ebben az esetben a szívedre hallgatsz. A luxusautók esetében az árrések sokkal nagyobbak” – fejtette ki Palmer, utalva arra, hogy ha egy terméket valamilyen versenyelőnnyel szeretnénk felruházni, akkor szükséges valamilyen saját hozzáadott érték. Ennek egyik módja a márkaérték, ha a fogyasztók érzelmi kapcsolatot alakítanak ki a márkával.
Palmer úgy látja, hogy a közelgő új, tömeggyártásra berendezkedett piacon a luxus sportkocsik – mint a lovak az autó elterjedése előtt – elsősorban szabadidős célokra használt termékek lesznek.
A cég egyébként nem csak autókat gyárt, hanem más luxus termékeket is, mint például jachtokat, vagy tengeralattjárókat.