A Magyar multi program célja márpedig épp az, hogy az exportáló magyar cégeknek mutasson kitörési irányokat. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium alapos elemzés után azonosította azokat a magyar cégeket, amelyekben megvan a potenciál: olyan cégeket kutattak fel, amelyek az elmúlt időszakban három egymást követő évben legalább évi 20 százalékkal növekedtek vagy legalább évi 50 százalékkal nőtt az exportárbevételük, az elért szintet pedig fenn is tudták tartani.
A program a leginkább fejlődőképes magyar cégek számára nyújt szakmai támogatást és tanácsadást termék- és szolgáltatásfejlesztéshez, márka és arculatépítéshez, szervezet- és folyamatfejlesztéshez és külpiaci tevékenységhez.
A program első lépése, hogy menedzsmentinterjúval és előzetes felméréssel elemzik behatóan az érintett vállalkozások jelenlegi termékeit, szolgáltatásait, növekedési lehetőségeit és a hosszú távú elképzeléseit is. Ezt követően egy szakértői testület választja ki azt a félszáz partnercéget, amelyek nem csak pénzt – tízmilliárd forintot –, hanem a sikerükhöz szükséges széleskörű piaci menedzsmenttudást is megkapják.
A program célja, hogy a magyar cégek saját ötleteikre saját termékeket építsenek, ezzel pedig közvetítők nélkül, saját közvetlen piaci kapcsolatokon keresztül értékesítsenek a világpiacon, így növekedjen a magyar cégek profitja és a hazai munkavállalók fizetései.
Érdemes megjegyeznünk, hogy júliustól indul a jegybank Növekedési Kötvényprogramja, amely növelheti a hazai vállalkozások forrásellátottságát, miközben a cégek forrásain belül a banki hitelek arányát csökkentheti. A Magyar Nemzeti Bank célja ezzel az, hogy kiegészítse a Növekedési Hitelprogramot (NHP).