Magyarországot, Szerbiát és Romániát összekötő vasútvonal épülhet a jövőbeli együttműködés jegyében

2019. március 25. 15:06

Pécset, Baját, Szabadkát, Szegedet, Hódmezővásárhelyt, Békéscsabát, Nagyszalontát, Nagyváradot és Debrecent összekötő 500 kilométeres új vasútvonal épülhet a következő nyolc-tíz évben 800 milliárd forintból – nyilatkozta Lázár János a Délmagyarországnak.

2019. március 25. 15:06
null

A Csongrád megyei napilapban csütörtökön megjelent cikk szerint az országgyűlési képviselő az új déli vasútvonal tervéről egyeztetett Orbán Viktorral, és a kormányfő elfogadta a javaslatot.

A politikus közölte, a szerb és a magyar kormány áprilisban együttes ülést tart, ekkor ez a vasútvonal lesz az egyik napirendi pont. Tudomása szerint ugyanis a szerb kormány hajlandó anyagilag támogatni ezt a fejlesztést.

A tervezet összhangban van az Európai Unió közlekedésfejlesztési stratégiájával, így várhatóan uniós támogatás is érkezhet, ugyanakkor a képviselő azt javasolta a kormányfőnek, hogy hazai költségvetési forrást is fordítsanak a beruházásra.

Lázár János hangsúlyozta: az Alföldre a kormány gazdasági erőforrásként tekint, amelyben még bőven vannak tartalékok. Ezek kiaknázásához azonban elengedhetetlen a közlekedési infrastruktúra fejlesztése.

A vonal egyes szakaszai elővárosi vasútként is működhetnek majd, mint például Szeged és Hódmezővásárhely között a már épülő tramtrain. Emiatt a vasútvonal egyes részeit villamosítják is. A fejlesztésnek köszönhetően Szegedről Szabadkára harminc perc alatt, Pécsre pedig kevesebb mint két óra alatt el lehet majd jutni, Pécs és Baja között pedig fél órára csökkenne a menetidő.

Lázár János kijelentette: a vasútvonal egyes szakaszai – a Pécset Bajával, valamint a Szegedet Békéscsabával és Gyulával összekötő rész – még ebben a ciklusban, azaz 2022-ig megépülhetnek. A Szeged-Hódmezővásárhely tramtrain pedig még hamarabb elkészül 

A teljes, 500 kilométeres szakaszt a politikus szerint nyolc-tíz év alatt lehet megépíteni. A képviselő kifejtette, a vasútvonal valójában nem új lesz. Mint mondta, a miniszterelnökhöz egy 1910-es vasúti térképpel érkezett, melyen szerepelt ez a vonal. Úgy fogalmazott újjáépítésével a Trianon okozta károkat enyhítik. „A szerb és a román kormány számára nyilvánvalóvá tesszük: a múltat lezárjuk, a jövőbeli együttműködés felé tekintünk” – jelentette ki.

(MTI)

Borítókép: MTI/Máthé Zoltán

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
anegy_
2019. október 19. 00:43
Szép kis útvonal, remélem étkező-kocsi is szerepel majd rajta.
zakar zoltán béla
2019. május 15. 18:51
Ez a Lázár/Orbán= Fritz Joschka?
yanoo
2019. május 06. 21:55
Hát, a magyar és a román étkezőkocsiban nincs sok köszönet.A szerbet nem ismerem, de nem hiszem, hogy kategória különbség lenne közöttük. A környékünkön a cseh étkezőkocsi korrekt, mind minőségben mind árakban.
balbako_
2019. április 09. 21:16
Szerencsére lassan visszaépül Nagy Magyarország vasúthálózata.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!