A miniszter kifejtette, a dimenzióváltás garantálhatja a magyar ipar további növekedését. Az idén elektromosjármű-akkumulátorokat gyártó üzem kezdi meg a termelést Miskolcon. A Mercedes kecskeméti gyárbővítésének híre után pedig az is nyilvánvalóvá vált, hogy a BMW is Magyarország mellett döntött, és Debrecenben építi fel a Németországon kívüli legnagyobb gyártóüzemét.
Kiemelte, olyan cégek is Magyarországot választják, amelyek már nem gyártást, hanem kutatásfejlesztést hoznak ide, hiszen a Jaguar, a Continental is Magyarországot választotta. Ezekre reagálva felgyorsult a zalaegerszegi önvezető járműpálya építése, és informatikai, elektronikai, illetve járműipari cégek részvételével megalakult a Zalai Önvezető Jármű Klaszter, amelynek célja az intelligens közlekedési rendszerek kutatási és innovációs kapacitásainak összevonása – mondta Palkovics László, hozzátéve a magyar kormány feladata, hogy ezeket a törekvéseket támogassa.
Bíró Attila, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft., ügyvezető igazgatója emlékeztetett, az elmúlt négy évben húsz új gyártósort helyeztek el a gyárban, jelentősen bővítették termékportfóliójukat és évről évre új árbevételi rekordot értek el, minden évben kétszámjegyű volt a növekedés.