6. Meg kell erősíteni a gimnáziumokat, valamint az egyetemek felé átjárhatóvá kell tenni a szakképzést, mert olyan fiatalokra van szükségünk, akik a jég hátán is megélnek és ha szeretnének, tovább tudják képezni magukat.
7. Ezzel párhuzamosan megtörténik a felnőttképzés kiszélesítése annak érdekében, hogy a magyar munkaerő rugalmasan tudjon reagálni a technológiai változások jelentette munkaerőpiaci kihívásokra.
8. A vállalkozások stabil működéséhez a kormány megerősíti és továbbfejleszti a stratégiai fontosságú infrastruktúrát. 2017-2023 között közel 20 ezer milliárd forint infrastruktúra beruházás valósul meg Magyarországon, amelyből 15 ezer milliárdot az állam rendel meg. Utak, vasutak, hidak, gyárak, irodaházak, új lakások és infokommunikációs hálózatok épülnek. Ezért kell erősíteni az építésgazdaság szereplőit is, hogy képesek legyenek kielégíteni az igényeket.
9. A közlekedési infrastruktúra fejlesztésére 4000 milliárd forintot költ Magyarország. 2023-ra a fővárost az összes megyeszékhellyel gyorsforgalmi út köti majd össze. A fejlesztések eredményeképpen bármely településről 30 percen belül elérhető lesz egy gyorsforgalmi út. Folytatódnak a vasútfejlesztések is. A közösségi közlekedésben bevezetik az egyjegy rendszert, vagyis az ország bármely pontjáról bárhova el lehet majd jutni egyetlen jegy megvásárlásával. Rövidítik az átszállási időket is.
10. Megerősítik az energiaellátás biztonságát: a kormány különös hangsúlyt fektet a tiszta villamosenergia előállítására és az okos energiafelhasználásra. 2030-ra a villamosenergia 90 százalékát széndioxid kibocsátás nélkül állítjuk elő. A három legnagyobb „erőművünk” Paks2, a napelem-hálózat és (virtuálisan) a megspórolt energia lesz.