Egyre nagyobb a baj a közösségi médiában – a Facebook és az Instagram mégis mással foglalkozik
Ma Magyarországon a Facebook-csoportokban a legnagyobb kereslet a „cukor” nevű anyagra mutatkozik.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség önkéntesen vállalta, hogy 2020-ra felére csökkenti az alkoholmentes italok cukor- és kalóriatartalmát Magyarországon – mondta a szövetség főtitkára az M1 aktuális csatorna keddi műsorában, és közölte, 2008 óta 23-ról 55 százalékra nőtt az alacsony kalóriatartalmú termékek forgalmának aránya.
Bikfalvi Istvánné hozzátette, az üdítőital-gyártók felismerték az egészséges táplálkozás iránti igényt, ezért folyamatosan csökkentik termékeik cukortartalmát. Hangsúlyozta: a gyártók új recepteken dolgoznak és a kristálycukrot édesítőszerrel helyettesítik italaikban.
Szűcs Zsuzsanna dietetikus elmondta: az emberek sok esetben nem számolnak a folyékony kalóriákkal, érdemes a frissítők kiválasztásánál is tudatosnak lenni.
A szövetség a magyarországi alkoholmentes italgyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely az ásványvízgyártók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók közel 80 százalékát képviseli.
(MTI)
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.