Tíz év alatt több mint duplájára nőtt az alacsony kalóriatartalmú üdítők forgalma

2018. június 20. 08:45

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség önkéntesen vállalta, hogy 2020-ra felére csökkenti az alkoholmentes italok cukor- és kalóriatartalmát Magyarországon – mondta a szövetség főtitkára az M1 aktuális csatorna keddi műsorában, és közölte, 2008 óta 23-ról 55 százalékra nőtt az alacsony kalóriatartalmú termékek forgalmának aránya.

2018. június 20. 08:45
null

Bikfalvi Istvánné hozzátette, az üdítőital-gyártók felismerték az egészséges táplálkozás iránti igényt, ezért folyamatosan csökkentik termékeik cukortartalmát. Hangsúlyozta: a gyártók új recepteken dolgoznak és a kristálycukrot édesítőszerrel helyettesítik italaikban.

Szűcs Zsuzsanna dietetikus elmondta: az emberek sok esetben nem számolnak a folyékony kalóriákkal, érdemes a frissítők kiválasztásánál is tudatosnak lenni.

A szövetség a magyarországi alkoholmentes italgyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely az ásványvízgyártók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók közel 80 százalékát képviseli.

(MTI)

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2018. június 20. 17:29
Akinek nem jó a cukrozott üdítő neki a fele annyira cukrozott üdítő sem jó. Úgyhogy felesleges ez a félig cukrozott kategória, olyan mint az enyhe ásványvíz. Tehát nem félig cukrozott, hanem cukor nélküli, energiamentes üdítők kellenek és a rendesen cukrozottak. Az átlag így is ugyanannyi.
Kanóc
2018. június 20. 12:35
Ezekben a lónyálakban talán még a (fehér)cukor volt a legegészségesebb, pedig az tényleg brutál.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!