Borzasztó karambol: egy buszsofőr kirepült az ablakon (VIDEÓ)
Kedden a Nagy Lajos király útján érkező villamos az egyik átjáróban letarolt egy menetrend szerint közlekedő buszt.
Még a nyári szünet előtt, várhatóan júniusban beindul az új pozsonyi kerékpárkölcsönző rendszer, amely a Mol Bubi mintájára jön létre a Mol szlovák leányvállalata, a Slovnaft és a helyi önkormányzat együttműködésének köszönhetően – derült ki az olajipari cég sajtóközleményéből.
A helyi közbringa rendszer közös kiépítéséről tavaly tavasszal írt alá szándéknyilatkozatot a Slovnaft és Pozsony. A tervek szerint kétmillió eurós, részben uniós támogatásból megvalósuló projekt most lépett a kivitelezési fázisba, májusban alakítják ki a gyűjtőállomásokat, a tesztüzem a nyári szünet előtt kezdődik.
„Pozsony városa egy jól működő, modern és vonzó közösségi kerékpármegosztó rendszerrel gyarapodik, csatlakozik ahhoz a több mint 30 európai nagyvároshoz, ahol a rendszer már sikeresen működik. Ez lesz a legnagyobb okoskerékpár-rendszer Szlovákiában” – mondta a projektről Ivo Nesrovnal, Pozsony főpolgármestere.
A kerékpár-kölcsönző rendszer hasonlóképpen működik majd, mint a Mol Bubi: informatikai rendszeren keresztül egymáshoz kapcsolódó kerékpár-dokkoló állomások hálózata lesz, amelyek bármelyikén lehetőség lesz a kerékpárok bérelésére és leadására is. A pozsonyi közbringa rendszer a Slovnaft BAjk nevet kapta, a név második részében a BA Pozsony szlovák megnevezésének – Bratislava – rövidítésére utal.
„A Slovnaft BAjk a Slovnaft első olyan szolgáltatása, amely túlmutat a hagyományos üzleti tevékenységein. A projekten belüli partnerségen keresztül teljesítjük cégünk stratégiáját, melynek célja, hogy ügyfeleink számára más jellegű és innovatív szolgáltatásokat is kínáljunk” – mondta a projektről Szabó Gabriel, a Mol szlovák leányvállalatának ügyvezetője.
A kerékpárkölcsönző rendszer tesztüzemének kezdetén 90 dokkoló állomás és 750 okos kerékpár várja majd az érdeklődőket Pozsony négy legnépesebb kerületében, Pozsony – Óvárosban, Ligetfalun, Pozsony – Újvárosban és Ruzinov városrészben.
A dokkoló állomások 300 és 500 méter közötti távolságban lesznek egymástól, a kerékpárok különleges anyagból készültek, amely a projekt kivitelezői szerint ténylegesen kiküszöböli a kár vagy lopás lehetőségét.
A Mol Budapesten a BKK-val közösen indította el közbringa rendszert 2014 szeptemberében. Ennek keretében jelenleg 125 dokkoló állomáson, több, mint másfél ezer kerékpárt vehetnek igénybe a felhasználók.
(MTI)