Ez még akkor is így van, ha a lakókocsis road movie fő poénforrásai éppen a többnyire jó szándékú elhallgatásokból és az azokból következő félreértésekből fakadnak. Ez nézőként egyszerre szórakoztató és néha bosszantó is, még szerencse, hogy az ízlésesen fékezett, de átélhetően érzelmes pillanatok és a komikus helyzetek aránya végig egyensúlyban marad.
Ami pedig a mozi jó értelemben vett átlagosságának köszönhető, beleértve a dialógusokat és a felületen egysíkúnak látszó karaktereiket mélyíteni képes, nagyszerű színészeknek is. Elsősorban az abszolút főszereplő, a földi léttől simogató pillantásokkal és egyre elszántabban búcsúzó, minden rezdülésében hiteles Hélène Vincentnek. De nem lehet panasz az útitársaira, a házi betegápolóként remeklő Pierre Lottinra, az ügyefogyott apát játszó David Ayalára és különösen az unoka szerepében Juliette Gasquetre sem.
Négyük összhangja egyre erősödik a különös utazás során – ezt nagyon szépen megmutatja többek között a bowlingpályás vagy a vége felé a monopolys jelenet –, ám miközben az Életrevalókhoz hasonló derű lengi körül az egészet, valahogy mégis a felületesség utánérzetét visszük magunkkal a film megnézése után. Mert igen, megható és nosztalgikus, amikor időről időre felcsendül a Desireless Voyage Voyage című száma, és értjük az így is megerősített párhuzamot – az élet egy egyszerre kis- és nagyszerű utazás, ami mindenki számára véget ér, csak nagyon nem mindegy, hogyan –,
a Jó utat, Marie éppen e „hogyan”-t kezeli talán túlságosan is könnyedén és egyoldalúan.
Jó utat, Marie – francia vígjáték, 2025. Forgalmazza a Cirko Film. Megtekinthető augusztus 28-tól országszerte a mozikban.