ha egyszer igent mondtam valamire, amellett a végsőkig kiálljak.
Nemrégiben is mondott egy nagy igent, hiszen életében először társulati tag lett, méghozzá a musicalszínházként újjáalakuló Erkelben, amivel kapcsolatban olyan állítások is elhangzottak, miszerint az egész a miniszterelnökkel állítólag jó viszonyt ápoló Szente Vajk és Cseke Péter óriás játszótere lesz. Ezt a hátteret is mérlegelnie kellett a szerződéskötés előtt?
Őszintén mondom, hogy nem. A színháznak – úgy általában – nem tesz jót, ha bekerül a politikai térbe, és én semmilyen módon nem szeretnék részt venni a sárdobálásban, de a megújult Erkel esetében nincs is erről szó. Azért sem volt nehéz döntenem, sőt örültem a felkérésnek, mert ritkán adódik az életben olyan lehetőség, amikor az ember a jó barátaival hozhat létre közösen valami újat, minőségit, ami ráadásul vélhetőleg még a közönségnek is tetszeni fog – a nyitógála sikere legalábbis ezt vetíti előre. Amúgy pedig
nonszensznek érzem, hogy attól kell tartania egy színésznek, amikor erre vagy arra nagy kedvvel, örömmel igent mond, hogy milyen bélyeget sütnek rá.
Kapott már ön is ilyen vagy olyan bélyeget?
Hogyne, többet is. Először is én főként musicalszínész vagyok, a pályámat is musicalekben kezdtem kilencéves koromban Miskolcon, majd a Budapesti Operettszínházban, ahol amolyan tiszteletbeli tagként játszottam évekig, és azóta is rendre zenés darabokra hívnak. Ez már egyfajta skatulya, hiszen a műfajt a szakmában a mai napig szokás lenézni, „könnyűként” aposztrofálni, pedig régóta nem arról szól, hogy tinglitangli dalokat éneklünk komolytalan prózai részekkel megszakítva. Egy jó musical, ugyanúgy, mint egy jó prózai darab, fontos, sokakat érintő témákat – szerelem, gyűlölet, hatalom, élet, halál – dolgoz fel, többórás komplex érzelmi hullámvasútra ültetve színészeket és nézőket egyaránt.
Ilyen a 2020. augusztus 20-án debütált, szintén Szente Vajk rendezte Puskás, a musical is, amelyben ön alakítja a címszerepet.
És folytathatjuk a sort A trón című előadással, amely az Erkel első bemutatója lesz szeptemberben. A történelmi musical a Hunyadiak felemelkedésének időszakáról mesél, amelyben először lehetek – V. László szerepében – antagonista, amit igazán élvezek. Az is fontos célunk, hogy a műfaji alapdarabok mellett az Erkelben a jövőben legyen minél több ezekhez hasonló előadás, azaz magyar musicalek, sőt ősbemutatók, akár magyar hősökről. Ebbe a körbe beletartozhat a Sisi életét feldolgozó osztrák Elisabeth is, ami nem csupán az ismert történelmi tények és helyszínek miatt kapcsolódik hozzánk, magyarokhoz, hanem mert a zenéjét Lévay Szilveszter szerezte.