Már csak azért is, mert látszódik itt némi zavar. Adott szülők meggyőződése, hogy a fiuk kiteljesedett életet él és boldog – de valamiért mégis kerülik azóta a templomot, noha senki nem áll ott az ajtóban, hogy zord tekintettel rákérdezzen, vajon a kedves hívő összes családtagjának életvezetése megfelel-e az egyház tanításának, mert ha nem, akkor ki lesznek prédikálva, de nagyon durván. A korábbi pap következetesen kihagyja a misék elejét és benne a lelkiismeret-vizsgálatot, mert úgy véli,
kellemetlen helyzetbe hozna valakit, ha ott állna valamelyik padban és a többi hívővel közösen megvallaná, hogy nem bűntelen
– a Büszkeség menetén viszont bujkálás nélkül, mintegy kötelességeként vesz részt, mintha ott fel se merülne a megbotránkoztatás lehetősége. Ugyanő a Facebookon ma már a korábbi szavaival szöges ellentétben sugallja szexuáletikai kérdésekben az „elnyomó, rigorózus egyház” kontra „örömteli, szabad szerelem” hamis ellentétpárját – pedig sanszos, hogy nem én vagyok az egyetlen hívő katolikus, akit az efféle zavarkeltés szomorít el,
nem pedig az, ha rendezetlen kapcsolatban élő testvéreink is ott ülnek már harangozáskor a templomban. Sőt.
Félreértés ne essék, a történetekben nem a konkrét személyek a lényegesek – hanem ahogyan szemléltetik a Pride és a kereszténység viszonyát. A látványos büszkeség és kiállás közepette az egyik megszólaló évek óta attól tart, hogy a templomban valaki csúnyán fog rá nézni (pedig ha ilyen történne, valójában az lenne a legfelszabadítóbb,