Freddie Mercury egy amatőr – és a bosszú hajtja (VIDEÓ)

A modern James Bond legalább annyira érzékeny, amennyire okos, emellett kimondottan feminin. Hogy Rami Malek egyben nagyon amatőr, az még jól is áll neki, a bosszúvágy már nem annyira.

Vakrandin is jó nagyot csalódhatunk, de némi szerencsével kifoghatjuk a megfelelő társat. Egy gyilkos randi azonban olyan lavinát indíthat el, amely még vadidegenek és családtagok életét is veszélyezteti.
Ott ülsz az asztalnál, veled szemben pedig álmaid nője vagy épp pasija, aki minden jel szerint rendes, intelligens, jó a humora, és lényegében minden passzol. Lényegében, mert ott van az a fránya „de”. Mert mindig van egy „de”. Egy pszichológiai rendellenesség; egy agresszív és a nyomában járó ex; egy rossz szokás; netán valamiféle elviselhetetlen viselkedésforma képében. Vagy egy olyan zaklatóként, aki 10 másodpercenként küldi ismeretlenül az üzeneteket a telefonodra, melyekben halálosan fenyegeti a kisfiad és a testvéred. Hacsak nem teszel mindenben a kedvére, kívánságai szerint. Akár azt is bántva, aki éppen szemben ül. A moziba kerülő Gyilkos randi koncepciója pedig pontosan ez a „de”.
Mert mit teszel egy felhőkarcoló tetején álló puccos étterem, a Palate asztalánál, mikor az idegen zaklató kiköti, hogy senkihez nem fordulhatsz segítségért? Nem ismered a személyzetet, nem ismered a vendégeket. Valaki azonban folyamatosan figyel és küldi a kéretlen üzeneteket. Nem tudhatod, hogy mire képes a zaklatóddal összeköttetésben lévő maszkos alak, aki fegyverrel a kezében egy légtérben tartózkodik családtagjaiddal.
Azt tudod, hogy nem szólhatsz a rendőrségnek. Hogy nem kérhetsz segítséget. És bár kiugrik a szíved a helyéről, ártani pedig végképp nem szeretnél senkinek, tenned kell, amit elvárnak tőled, mert a kisfiad számít rád. Őt nem akarod elveszíteni.
Ezt is ajánljuk a témában
A modern James Bond legalább annyira érzékeny, amennyire okos, emellett kimondottan feminin. Hogy Rami Malek egyben nagyon amatőr, az még jól is áll neki, a bosszúvágy már nem annyira.
Biztos van olyan rossz egy-egy ismerkedős találkozás, hogy az ember azt válaszolja, mikor valaki rákérdez, hogy „te, ez egy gyilkos randi volt!” De ettől még persze nem valójában gyilkos, inkább csak átvitt értelemben: annyira rossz, hogy az már szinte halálos, de az egyik fél minimum halálra unta magát, vagy csak borzalmasan szenvedett. Jillian Jacobs és Chris Roach íróktól a 2018-as Felelsz vagy mersz, és a 2020-as A vágyak szigete után hasonlóan „gyilkos” filmet vártam, egyetlen komoly reményem pedig a rendező személyében volt.
Christopher Landon ugyanis korábban úgy dirigálta le a Boldog halálnapot! két epizódját, hogy mindkettő okosan megírt, valóban vicces vígjáték lett, a második epizódnál már hasonlóan meta jelleggel, mint a Sikoly-filmeknél.
Persze egy jó filmhez jó sztori is kell, sőt egy jó karakter, a Boldog halálnapot! főszereplője, Tree (Jessica Rothe) pedig jellemfejlődésével együtt tökéletesen megfelelt erre a célra. És hogy Violet szerepében Meghann Fahy képes-e hasonló bravúrra? Nos, gyorsan megkedveljük az okos, őszinte és talpraesett nőt, ahogy már-már túl megértő és kicsit idealizált partnerét is, de Henrytől mondjuk nem is várunk mást, miután az őt alakító Brandon Sklenar a gyenge Velünk véget ér alatt már szembeszállt az akkor kicsit komolytalanabb módon tálalt bántalmazással.
Ezt is ajánljuk a témában
A női olvasók és filmnézők új slágerének tűnő film trailere egész biztató, de a végeredmény más képet fest le, mint a beharangozó.
A Gyilkos randi csavaros, jól néz ki, nagyjából próbál olyan látszatot kelteni, mintha kifejezetten okos volna – de annyira azért nem az. Az átlagnál mindenképpen jobb, de miután véget ért, messze nem éreztem olyan hatást, mint Landon korábbi filmjeinél, melyeket egyből szívesen újranéztem volna. Kicsit túl „sok hűhó a semmiért” érzetünk lehet, és bár tény, hogy az alkotók igyekeznek minden szálat elvarrni és mindent megmagyarázni, de mélyen belül érezzük, hogy ennél elegánsabban is meg lehet mindezt oldani. De legalább jobb a végeredmény, mint a Felelsz vagy mersz, ami nem utolsó szempont.
Sőt a teljesen idióta karaktert sem próbálja a film normálisnak beállítani, hiszen ezúttal a főszereplőkön keresztül adja le a vészjelzést, miszerint „vigyázat, totális kretén” került porszem helyett a gépezetbe – az így nagyjából korrekt eredményt pedig csak az utolsó 5 perc fárasztó poénkodása húzza le, ahol mintha a rendező feladta volna a küzdelmet.
A Boldog halálnapot! alkotóinak új filmje
Legalábbis a Boldog halálnapot! után azt gondolnám, hogy Landon megtette mindazt, amit lehetett, a hibák és lyukak pedig leginkább Jacobs és Roach forgatókönyvének köszönhetőek. Ha tévedek, akkor persze elnézést, de az tény, hogy a minőség itt-ott hullámzó, sőt néha mintha nem is ugyanazt a filmet néznénk. Viszont a Gyilkos randi átlagban még így is egy feszes, feszült thriller, amely képes lekötni a nézőt, hogy az tátott szájjal, tágra nyílt szemmel bámulva őszintén aggódjon Violetért és kisfiáért, közben azt latolgatva, hogy ki a zaklató.
A 100 perces Gyilkos randi 2025. április 10-től nézhető meg a magyar mozikban, megtekintése 16 éven aluliaknak nem ajánlott.
Nyitókép: UIP Duna / Universal