A szállítógépek feladata egyszerűbb: a hasznos terhet a lehető leggyorsabban juttassák el a világ bármely pontjára. Űrbeli társaiktól eltérően ezek a járművek végig a légkörben közlekedhetnek,
a tervek szerint ötven-hatvan kilométeres utazómagasságban.
Egy Tokió–Los Angeles út 110 perc alatt megvalósíthatóvá válhat, szemben a mostani több mint 10 órával. Bár a fapados légitársaságok nem fogják alkalmazni ezt a technológiát, de mindig lesz olyan, akinek az ideje elég drága, hogy megfizessen egy ilyen utat. Még hasznosabb alkalmazás, ha természeti katasztrófák, járványok, válságok idején néhány óra alatt megérkezik a segítség.
A mai technológiával elvben már megalkothatók ezek a járművek, viszont a megvalósítás még fejlesztést igényel. A legnagyobb kihívás a hajtásrendszer. Két meghajtástípusban gondolkodhat a tudomány: a mai sugárhajtóművekhez hasonló, „lélegző” hajtóművekben, illetve rakétahajtóművekben. A rakéták hatalmas tolóerőre képesek, és a légkörön kívül is működnek, nem véletlen, hogy most is rakétát használnak az űreszközök indítására. Azonban ehhez a tolóerőhöz rossz hatékonyság társul, mert az égéshez szükséges oxigént a rakétának magával kell vinnie.
Az űrrakétákkal ellentétben a lélegző hajtóműveknek nem kell oxidálószert hordozniuk, mert a légkörből szabadon felvehetik. Amikor azonban a magasság emelkedésével ritkul a légkör, már nincs elegendő oxigén a hajtóművet működtetni. Ráadásul amikor a hajtómű beszívja a levegőt, össze kell sűrítenie az égéshez. A sűrítés a levegő melegedésével jár, minél gyorsabb a repülőgép, annál inkább. A forró levegővel pedig kevesebb tüzelőanyagot lehet elégetni, mint a hideggel, mert a hajtómű anyagai csak egy bizonyos hőmérsékletet képesek elviselni. Ezért a sebesség növelésével a levegőt használó hajtóművek tolóereje előbb-utóbb elfogy.