Sokkoló dél-koreai incidens: egy tanárnő halálra késelt egy kislányt
![](https://cdn.mandiner.hu/2025/02/wy8NgitOZg_4FKcM7JDobkDVKneas7e3F_Uluongaks/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzEwODFlY2JmNDU5MzQwNWI5NzM2ODBhMzE4NjE5ZTBj.jpg)
A tanár korábban depresszióra panaszkodott.
![](https://cdn.mandiner.hu/2025/02/wy8NgitOZg_4FKcM7JDobkDVKneas7e3F_Uluongaks/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzEwODFlY2JmNDU5MzQwNWI5NzM2ODBhMzE4NjE5ZTBj.jpg)
És egyelőre nem igazán sikerült helyretolni. A Magyar Színház múlt héten bemutatott Hamletjére azonban már csak az Arany János-i szöveg miatt is érdemes benevezni.
Valószínűleg minden színházszerető embernek megvan a maga Rómeója, Lear királya vagy Hamletje, hogy maradjunk a megunhatatlan és mindig aktuális Shakespeare-drámáknál. Utóbbi esetében az idősebbek a mai napig Gábor Miklósra esküsznek, akiről állítólag annak idején még egy angol kritikus is megírta, hogy ő a második legjobb Hamlet a földön Laurence Olivier után. Számomra pedig Balázs Zoltán dán királyfija az etalon Tim Carroll húsz évvel ezelőtti Bárka színházas rendezésében: azóta láttam már a tragédia jó néhány változatát, egyik címszereplője sem tudta bennem felülmúlni az ő katartikus játékát. Játékot itt csak jobb híján írok, mert amit Balázs Zoltán akkor és ott művelt estéről estére, sokkal több volt annál: elmerülés és önfeladás, a lenni vagy nem lenni határainak teljes elmosódása.