Titkos dokumentumok bizonyítják: Európa a harmadik világháborúra készül
A mintegy ezer oldalas iratban többek között azt is részletezik, hogy a katonáknak milyen épületeket és infrastruktúrát kellene megvédeniük éles helyzetben.
Nehéz megöregedni. Manapság még sokkal nehezebb, mint korábban. Ez a világ csak a csillogóan szépet szereti és értékeli, minden másról igyekszik nem tudomást venni. Az idei Cannes-i fesztiválról a legjobb forgatókönyv díját elhozó francia rendező, Coralie Fargeat A szer című mozija az öregedést járja körbe. De talán nem ez a legjobb kifejezés, hogy járja körbe, inkább úgy mondanám: sokkol. Mert nehéz úgy kijönni erről a filmről, hogy az ember ne érezze úgy magát, mintha két órán keresztül ütlegelték volna egy cséphadaróval. A szer főhőse egy ötvenéves fitneszcsillag, akit a születésnapján kirúg a műsora producere. Azért rúgja ki, mert öreg, a műsorba pedig friss hús kell. A főszereplő Elisabeth Sparkle-t (beszélő név!) a hajdan szintén szupersztár Demi Moore játssza, aki itt kétségtelenül pályája legnagyobb alakítását nyújtja. Elisabeth élete mélypontján értesül arról, hogy létezik egy illegális szer, ami visszaadja az elveszett ifjúságot. A dns-éből létrejön önmaga harminc évvel ezelőtti, csúcsformában lévő változata. A történetet nem is mesélem tovább, a lényeg az, hogy kisvártatva elszabadul a pokol. Amit itt tényleg a szó szoros értelmében értsünk. A szer az utóbbi évek legbrutálisabb filmje, legalábbis nagyon rég láttam ehhez hasonlót. A brutalitása olykor túlzó, már-már komikus, a film utolsó fél órájára pedig már nincsenek is szavak. Demi Moore, a nyolcvanas-kilencvenes évek egyik üdvöskéje láthatóan nagyon érzi ezt a karaktert. Volt honnan merítenie. Nehéz eldönteni, hogy Coralie Fargeat filmje zseniális vagy egyszerűen csak sokkoló. Talán valahol félúton lehet a megoldás. Mert lehetséges, hogy a tömegmédia mérgező, pusztító hatásáról tényleg ilyen módon a legcélravezetőbb mesélni. Úgy, hogy a képünkbe borítja az undorító igazságot, hogy esélyünk se legyen kitérni előle. A hírnév és a tökéletes test hajszolása az agyonmediatizált világ egyik központi eleme. A szer a maga dermesztő eszköztárával, hajmeresztő képeivel ennek a világnak a legmélyebb bugyrait tárja fel.
(A szer. Angol–amerikai–francia horror–sci-fi. Rendezte Coralie Fargeat)