Az ízlés nélküli ízlés világuralma

2024. szeptember 05. 06:32

Az Instagram a kávézókat, az Airbnb a lakásokat, a Spotify a zenei ízlést uniformizálta. Az ajánlóalgoritmusok térnyerésének eredménye, hogy mindenben az emberi kultúra legkevésbé érdekes és leginkább átlagos motívumai válnak meghatározóvá. A szabályozás lehetetlen, csak a tudatosság segíthet – vallja a The New Yorker kritikusa.

2024. szeptember 05. 06:32
Böszörményi-Nagy Gergely
Böszörményi-Nagy Gergely

Kyle Chayka a liberális The New Yorker magazin kultúrkritikusa. Művészettörténetet és diplomáciát tanult a bostoni Tufts Egyetemen, s bár alig múlt harmincöt, írásaira régóta odafigyel a tengerentúli fősodratú értelmiség. Személyére mindezek alapján akár legyinthetnénk is, ám idén megjelent kötetét fontosnak gondolom. A Filterworld – How Algorithms Flattened Culture (filtervilág – hogyan tették az algoritmusok lapossá a kultúrát) azzal foglalkozik, milyen hatást gyakorolt a digitális kapitalizmus a Homo sapiens kreatív teljesítményére. 

Ez a tartalom csak előfizetők részére elérhető.
Már előfizetőnk?

Összesen 34 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!