Hiába, az élet egy álom, az álom egyfajta őrület
A kertember néha (gyakran) úgy véli, hogy a tudás a nem tudás. És hogy ez a be- és felismerés akár előnyt is jelenthet az emberré válás rögös útján.
Tokió új közvécéket épített menő építészek bevonásával. Wim Wenderst bízták meg, hogy kezdjen valamit a nem mindennapi projekttel. Wenders jött, látott, győzött, megrendezte egyik legszebb filmjét a vécétakarítóról, aki megtanít észrevenni a derengésben a fényt, a nincsben a vant.


Arra gondolok, hogy a fenti képet, ezt a belém égett filmkockát kinyomtatom, és kihelyezem az autóm műszerfalára, hogy mindig előttem legyen, különösen a hétköznapok gépies egyhangúságában, amikor hajlamos vagyok azt gondolni, hogy ez az egész, így ahogy van, teljesen értelmetlen és felesleges. Szóval kinyomtatom Jakuso Kódzsit, amint a kormányt fogva elmosolyodik a lét monotóniájának elviselhetetlen könnyűségén, azon, hogy a felesleges függelékeket lehántva, mindent a maga pőre egyszerűségében nézve végül is olyan gyönyörű, hogy élünk, és ahogy élünk.