„Portyázásunk” közben a barátságos helyiekkel is szóba elegyedtünk. A középkori várúrnőnek öltöző, egyébként (budapesti) városmarketinggel foglalkozó Zsuzsanna többek között elmondta, miközben kolbászt falatoztunk: turizmus szempontjából manapság egy kisváros is úgy működik, akár egy cég – be kell vonzani az embereket, brandet kell építeni, meg kell győzni őket arról, hogy ide jöjjenek, mert megéri, és ne máshová.
Zsámbékon szerencsésen találkozik a csodálatos, középkori romtemplom léte, a fiatal, modern városvezetés brandépítő törekvése és a helyi hagyományőrzők magas szintű szakmai tudása,
elkötelezettsége a középkori élet hús-vér megmutatása után – tudjuk meg.
Attól válik érthetővé, hogy miért van szüksége brandépítésre a városoknak, magyarázta Zsuzsanna, ha hangsúlyozzuk: annyi inger éri manapság az embereket és annyi rengeteg program van mindenhol, hogy sima marketing eszközökkel „nem tudsz lekanyarítani az emberek agyoningerelt agyában helyet, amit elfoglalsz.
A városokat is ugyanúgy márkázni kell, mint egy terméket.