Pressburger Imre mellett egy másik legendás magyar, a szintén a brit filmipar úttörőjeként világhírűvé vált Korda Sándor is kiemelt szerepet kapott a Budapesti Klasszikus Film Maratonon, ahol a világon elsőként lovaggá ütött filmes látványos szuperprodukcióit tűzték műsorra: születése 130. évfordulójának alkalmából a Korda-mozgóképek egész univerzuma feltárult a közönség előtt.
Mintegy 50, a Nemzeti Filmintézet Filmarchívum és Filmlabor által frissen restaurált magyar alkotást ugyancsak most láthattak először a nézők. Köztük a Latabár-filmeket, a fesztiválra az USA-ból szintúgy hazalátogató Gazdag Gyula rendezéseit vagy a ’30-as évek ifjú tehetsége, a végül Hollywoodban befutott Tóth Endre alkotásait.
Az Európai Filmakadémia igazgatója, Matthijs Wouter Knol, Franciaország magyarországi nagykövete, Claire Legras és Káel Csaba filmipari kormánybiztos felavatta az Európai Filmkultúra Kincse emléktáblát;
a címmel az Európai Filmakadémia a Nyugati pályaudvar épületét tüntette ki, mely csodás filmek helyszíneként jelentős szerepet játszott az európai filmkincsben.
Új helyszínként csatlakozott a Maratonhoz a Budapest Music Center, ahol különleges filmkoncerteket élvezhetett a közönség a magyar kortárs jazz-zene olyan kimagasló képviselőivel, mint Harcsa Veronika, Lukács Miklós, Dés András és Gőz László. A szakmai programokra nyolcvanöt külföldi résztvevő érkezett az Egyesült Államoktól Japánig tizenkilenc országból, hogy bemutassa újonnan restaurált filmjeit és a Budapest Classics Lab elnevezésű konferenciasorozaton megossza tapasztalatait a filmek restaurálását, terjesztését és azok oktatási célú felhasználását illetően. Először rendezték meg a nemzetközi archívfilm-vásárt, amin a hazai mellett külföldi archívumok és televíziócsatornák is megjelentek kiállítóként és előadóként.