A premierelőadás után Petrocelli úgy fogalmaz: „A Dubaji Opera új évadának nyitó gálaestje a művészi kiválóság ünnepe volt, amely korosztálytól, nemzetiségtől és kulturális háttértől függetlenül inspirálja és felemeli az embereket.”
„Együtt a művészetek jövőjéért Dubajban, az Egyesült Arab Emírségekben és azon túl!” – teszi hozzá a vezető.
A hattyúk tava történetéhez is alapul szolgáló hattyú-motívum világszerte sok helyen felbukkan a mitológiai történetek, legendák és mesék világában. A hófehér tollú, hajlékony nyakú, nemes külsejű madár szimbólumként is számos jelentésváltozattal bír, amelyekkel a régi idők embere éppen olyan gyakran találkozhatott, mint az újabb korok irodalmi műveit forgató, műalkotásait szemlélő közönség.
Korábban lapunknak adott helyszíni interjújában a Magyar Nemzeti Balett igazgatója, Solymosi Tamás kifejtette: „Remek érzés, hogy minden energia, idő és munka, amit belefektettünk az elmúlt években, az megtérül.
Egy nagyon szuper csapattá forrt össze ez a társulat
– pedig nem vagyunk kicsik, Európa talán az egyik legnagyobb együttese a Magyar Nemzeti Balett.”
Hozzáteszi: „Az vendéglátóink – akik a repülőjegytől az utolsó szögig mindent fizetnek nekünk – kérése volt, hogy ezt az előadást hozzuk. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy e téren mostanra nagyon széles a repertoárunk. Óriási dolog, hogy Ókovács Szilveszter előrelátóan és profi módon végigkoordinálta azt a fajta repertoármegújítást, aminek eredményeként most, amikor egy ügynökség bekopog hozzánk, olyan gazdag listát tudunk lerakni elé az asztalra, amiből bőven tud válogatni.”