Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Közleményben utasította vissza a Magyar Állami Operaház azokat az állításokat és nyilatkozatokat, amelyek szerint Ókovács Szilveszter és az intézmény vezetői hatvanmilliós luxus-BMW-ket használnak. Erről a Magyar Narancs írt nemrég, megszólaltatva Bárány Balázst, az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezetének vezetőjét, aki szerint ezeket az autókat az Operaház dolgozói nem, csak „a kezdetektől fogva kizárólag a kapzsisággal túlfűtött és nárcisztikus hajlamtól terhelt, az állam által kinevezett felsővezetők használják, így az intézmény igazgatója".
Az Operaház közleménye szerint – amelyet az Index idézett –
nem kerül hatvanmillió forintba az említett autó, listaáron csaknem harmadával kevesebbért lehet megvenni, takarékossági okokból pedig még sofőrt sem alkalmaznak.
Mint írják, a Magyar Állami Operaház főigazgatója által használt szolgálati személygépkocsit az intézmény a BMW Group Magyarországgal kötött korábbi támogatói szerződései értelmében a vezetőségi flotta egyik darabjaként kapta használatra. Nem igaz tehát a szakszervezeti vezető állítása, hogy a BMW dedikáltan a Dalszínház művészei számára ajánlotta volna fel a személygépkocsikat – írta az Operaház. Hozzátették, hogy a szponzoráció keretében biztosított személygépkocsikat nem az intézmény vezetése választja ki, annak kizárólagos joga a BMW Group Magyarországot illeti.
Hangsúlyozták:
Bárány Balázs megnyilvánulásaival súlyos károkat okoz a Magyar Állami Operaház jó hírnevének, azt a látszatot keltve, hogy az intézmény jogszerűtlen módon juttatja a támogató gépjárműveit vezetőknek – miközben az állításokkal szemben az Opera nem rendelkezett és nem rendelkezik saját vagy bérelt szolgálati autókkal.
A cikkben használt „királyi felhajtó” kifejezés a szerző – vagy ihletőjének – manipulatív és dehonesztáló találmánya feltehetően azért, hogy az olvasóban az „urizálás” hamis képét erősítse – szögezi le a közlemény. A két szimmetrikus bejárat neve az operai szóhasználatban Dalszínház utcai és Hajós utcai kocsifeljáró. Az Opera saját területének számító felhajtót a vezetőség takarékossági okokból, valamint a márkakommunikáció keretében az autók reprezentálása céljából használja parkolásra – tették hozzá.