Kiderült: Cseke Péter és Szente Vajk vezeti az új zenés színházat
Az új színház 2025 januárjában nyílik meg.
Az intézmény szerint az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezetének vezetője súlyos károkat okoz állításaival.
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Közleményben utasította vissza a Magyar Állami Operaház azokat az állításokat és nyilatkozatokat, amelyek szerint Ókovács Szilveszter és az intézmény vezetői hatvanmilliós luxus-BMW-ket használnak. Erről a Magyar Narancs írt nemrég, megszólaltatva Bárány Balázst, az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezetének vezetőjét, aki szerint ezeket az autókat az Operaház dolgozói nem, csak „a kezdetektől fogva kizárólag a kapzsisággal túlfűtött és nárcisztikus hajlamtól terhelt, az állam által kinevezett felsővezetők használják, így az intézmény igazgatója".
Az Operaház közleménye szerint – amelyet az Index idézett –
nem kerül hatvanmillió forintba az említett autó, listaáron csaknem harmadával kevesebbért lehet megvenni, takarékossági okokból pedig még sofőrt sem alkalmaznak.
Mint írják, a Magyar Állami Operaház főigazgatója által használt szolgálati személygépkocsit az intézmény a BMW Group Magyarországgal kötött korábbi támogatói szerződései értelmében a vezetőségi flotta egyik darabjaként kapta használatra. Nem igaz tehát a szakszervezeti vezető állítása, hogy a BMW dedikáltan a Dalszínház művészei számára ajánlotta volna fel a személygépkocsikat – írta az Operaház. Hozzátették, hogy a szponzoráció keretében biztosított személygépkocsikat nem az intézmény vezetése választja ki, annak kizárólagos joga a BMW Group Magyarországot illeti.
Hangsúlyozták:
Bárány Balázs megnyilvánulásaival súlyos károkat okoz a Magyar Állami Operaház jó hírnevének, azt a látszatot keltve, hogy az intézmény jogszerűtlen módon juttatja a támogató gépjárműveit vezetőknek – miközben az állításokkal szemben az Opera nem rendelkezett és nem rendelkezik saját vagy bérelt szolgálati autókkal.
A cikkben használt „királyi felhajtó” kifejezés a szerző – vagy ihletőjének – manipulatív és dehonesztáló találmánya feltehetően azért, hogy az olvasóban az „urizálás” hamis képét erősítse – szögezi le a közlemény. A két szimmetrikus bejárat neve az operai szóhasználatban Dalszínház utcai és Hajós utcai kocsifeljáró. Az Opera saját területének számító felhajtót a vezetőség takarékossági okokból, valamint a márkakommunikáció keretében az autók reprezentálása céljából használja parkolásra – tették hozzá.