Őszintén szólva már annak is nagyon örültem, hogy ilyen sok díjra voltunk jelölve, mert így több fontos pozícióban lévő stábtagunk neve és munkája is megjelenhetett pár másodpercre a képernyőn. Például Balázs Ádám csodálatos zenéjébe is belehallgathattunk egy picit. A nézőközönség is újra találkozhatott velük, és megkaphatták a megérdemelt elismerést. Összességében nagyon-nagyon pozitív élmény volt. Bevallom, elsősorban Emőke díjának örülök, az esik a legjobban, mert már nagyon vártam, hogy elismerést kapjon. Csodálatos alakítást nyújt a filmben és nagyon-nagyon tehetséges. Kiemelten fontosnak tartom,
hogy az anyaországi rendezők felfigyeljenek a határon túli tehetségeinkre is, mert van belőlük bőven.
Az pedig, hogy megkaptam a legjobb rendezői díjat, csak hab a tortán.
Nagyon kényes témához nyúlt a csapat: Erőss Zsolt tragédiáját dolgozza fel a film. Mennyire volt nehéz egy mindenki által jól ismert történettel dolgozni, ráadásul úgy, hogy Pál Emőke egy olyan nőt alakított, aki még itt van közöttünk (Sterczer Hilda, Erőss özvegye)?
Bevallom: nagyon megterhelő volt mind az írási folyamat, mind pedig a filmforgatás. Az forgatókönyv-írás folyamata során nagyon-nagyon el kellett merüljek ezekben az érzésekben – abban a lelkivilágban, amelyben Sterczer Hilda a tragédiát követően elmerült. Beszéltem többek között Hilda pszichológusával is, Tapolyai Emőkével, aminek révén tényleg nagyon őszintén és mélyen beleláthattam Hilda akkori lelkiállapotába. Ez mindenképpen segített a filmnek abban, hogy hitelesebb legyen.