A váci börtönben íródott levélben, ami most került elő, Matuska a gőzmozdonyok fékezését elősegítő találmányának bejegyzését kérte – amellyel a vasúti szerencsétlenségek is megelőzhetőek –, és meglehetősen szokatlan indokokat vetett papírra. Mint ismert, az 1892-ben, délvidéken, Csantavéren született Matuska 1931. szeptember 13-án, éjfél után 20 perccel, a házilag készített bombájával robbantotta fel a biatorbágyi viaduktot, miközben áthaladt rajta egy utasokat szállító szerelvény.
A robbantás következtében a gőzmozdony és hat kocsija a mélybe zuhant,
a merényletben 22 ember vesztette életét és 17-en súlyosan megsérültek.
Utóbb derült ki, hogy a robbantás után Matuska Szilveszter, mint „rémült utas”, a detektíveknek is mesélt arról, amit átélt, majd nyoma veszett. Később Ausztriában fogták el, mivel a nyomozás kiderítette, ott és Németországban is robbantott korábban.