Hatalmas változás jön a Google-nál, több millió magyart is érint
A magyarok kétharmada használja a Chrome-ot, ám a keresőóriásnak most valószínűleg el kell adnia a böngészőjét.
Úgy tűnik, a Google nem akar annyira függeni a hirdetésektől, mint eddig. A felhőszámítás lehet a cég következő nagy bevételi forrása.
A Google (Alphabet) legnagyobb bevételeit a hirdetések generálják. Erik Schmidt ügyvezető elnök március 8-án a Google Cloud Next rendezvényen a cég felhőszámítási jövőjét felvázolva, kijelölt egy új irányt. Egyelőre kicsit korai, mert minden közvélekedés ellenére jelenleg a világ adatainak csak 5 százalékát tárolják a számítási felhőben.
Viszont az 5 százalék hiába nem tűnik soknak, mégis őrületes mennyiség, és arra bőven elég, hogy ha a Google kiszakítana valamit a piacból, ne függjön annyira a bevételek 88 százalékát adó és a cég többi projektjét finanszírozó hirdetésektől. Ráadásul a Gartner 2020-ra 1 trillió dollárosra prognosztizálja a ma az Amazon és a Microsoft által uralt felhőpiacot. A Google 30 milliárdot fektetett be ezirányú szolgáltatásokba, és az összeg busásan megtérülhet. Szükség lesz rá, mert a különféle technológiai fejlesztések, kutatási projektek egyelőre inkább viszik a pénzt.
A bizakodásra okot ad, hogy a cég mesterségesintelligencia-megoldásaival könnyebben értelmezhető a big data, és akié a big data, az elemzi is, vállalatok speciális igényeinek tehet eleget vele. Schmidt szerint a big data annyira fontos, hogy országok fognak versengeni érte.
Addigra már az adatoknak nemcsak az 5 százalékát tárolják a számítási felhőben.