Hatodik érzéket teremtene, és azon alapuló virtuálisvalóság-élménnyel gazdagítaná a felhasználókat a Washington Egyetem.
2016. december 09. 11:31
p
0
0
0
Mentés
A Washington Egyetem kutatói szerint az elme képes a feldolgozott mesterséges információ alapján az öt érzék inputjai nélkül navigálni virtuális világokban. Tesztekből következtettek, hogy számítógépes játékoknál tudunk vizuális, audió és tapintásjelek használata nélkül, közvetlenül az agyat stimulálva például kétdimenziós labirintusban tájékozódni.
A tesztalanyoknak 20 különféle labirintussal kellett boldogulniuk, az agyat speciális eljárással generált foszfén-jellegű impulzusokkal stimulálták. A foszfén az a jelenség, amikor például sötét helyiségben becsukott szemmel anélkül látunk egyre bonyolultabb mintázatokat formáló fényjelenségeket, hogy a szemet fényinger érné.
A tesztalanyok az esetek 92, a foszfén nélküli kísérletekben viszont csak 15 százalékában tájékozódtak pontosan. Mintha hatodik érzékkel rendelkeznének, és a kutatók valami ilyennel ruháznák fel a gamereket.
„A virtuális valóság kijelzőkből, headsetekből és szemüvegekből áll, de valóságunkat végülis az agyunk teremti meg” – nyilatkozta az egyetemen tanító Rajesh Rao, majd hozzáfűzte, hogy a VR újfajta átélését akarják elérni, eredményeiket pedig a Neubay MI-startuppal kívánják kereskedelmi termékké változtatni.
Ha követjük Keserü Ilona festőművésznek egy korábbi katalógusában megfogalmazott gondolatmenetét, beláthatjuk, hogy benne járunk már a modern festészet harmadik fél évszázados korszakában.
Úgy tűnik, hogy a dél-koreai szakembereket nem érdeklik kínai kollégáik fejlesztései. Ezért Korea magabiztosan küldi piacra a kis túlzással szinte a korábbival megegyező eszközöket.
Mint szinte minden, mára a LEGO is hatalmas üzletté vált, egy kis vállalkozás pedig különleges, magyar tervezésekkel próbál nemcsak lépést tartani, hanem irányt mutatni.