A Lisszaboni Egyetemen felhasználók Twitter-bejegyzéseit vizsgálva, szarkazmusainkat azonosító gépitanulás-rendszert fejlesztettek. A rendszer korábbi tweetek alapján elég részletes képet dolgoz ki a userről ahhoz, hogy megállapítsa, mikor szarkasztikus. 87 százalékos pontossággal dolgozik, azaz valamivel jobban teljesít, mint a többi hasonló módszer.
Emberi beavatkozás nélkül tanul és figyel fel szarkazmusokra, ráadásul bármilyen nyelven és online platformon működőképes, lényeg, hogy a korábbi bejegyzések rendelkezésére álljanak.
„Legfontosabb újítása, hogy létrehozható csak a múltbéli megnyilvánulásokon alapuló felhasználói modell” – jelentette ki Silvio Amir, az egyik fejlesztő.
Mark Carman (Monash Egyetem) szerint az új megközelítést integrálni kellene az összes többi közösségimédia-elemzésbe, például felhasználói érzelmek vagy tőzsdei trendek követésére is alkalmas lenne.
A szarkazmus-elemzés marketingeseket, eladókat és fogyasztókat szintén segítene, sőt, még virtuális asszisztenseket, például Sirit is.