A Bloomberg szerint az USA nyomást gyakorolhat Romániára, hogy Georgescu indulhasson az elnökválasztáson

A román külügyminisztérium tagad.

Az Uber veszteségeinek fő oka a kínai helyi riválissal folytatott egyéves harc.
A Bloomberg alapján az Uber legalább 1,27 milliárd dollár veszteséggel zárta 2016 első félévét. A cég a Bloomberg beszámolója szerint augusztus 19-én Gautam Gupta pénzügyi főnök elnökletével konferenciát tartott, amelyen az anyagi helyzetet vitatták meg.
Az első negyedévben 520 millió dollár volt a veszteség, és a másodikban tovább romlott a helyzet (750 millió veszteség). A számok ugyan elképesztőek, de összhangban állnak a korábbi beszámolókkal. Például 2015 első félévét az Uber közel 1 milliárd dollár veszteséggel zárta.
A veszteségek különféle forrásokból erednek, egyik ok például a sofőrök juttatásai. Egy, a témában jártas szakértő viszont azt nyilatkozta a Business Insidernek, hogy a veszteségek nagy része a kínai Didi Chuxinggal folytatott költséges és hosszadalmas csatározás volt. Egy év alatt 1 milliárd dollár úszott el a helyi rivális legyőzésére tett kísérletben. Az Uber China végül 35 milliárd dolláros üzlet keretében augusztus elején beolvadt a Didibe, úgyhogy az Uber könyvelésében nem lesz jele a veszteségnek.
Az Uber az Egyesült Államokban a Lyfttel csatározik, mindkét cég alacsony árakat és juttatásokat kínál. A csak az USA-ban működő Lyft 2015-ben 360 millió dollár veszteséget hozott össze. Mindkét cég növelte a sofőrökre és a fuvar igénybevételére ösztönző kiadásait.
Az Uber áprilisban jelentette be, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában nyereségessé vált. Az USA-ban fuvaronként 0,19 dollárról volt szó. A Bloomberg szerint ez már nincs így, mert Gupta elmondta a befektetőknek, hogy 2016 második negyedévét az Egyesült Államokban is veszteséggel zárták.
A cég bevételei 18 százalékkal, 960 millióról 1,1 milliárd dollárra nőttek a második negyedévben. 2015 azonos időszakában 287,3 millióról 375,9-re ugrott a tiszta bevétel.