A regénybeli három nézőpont három férfihez kapcsolódik: a királyságot vérbefojtó Tamáshoz, a fiához, Kétlövetű Tánielhez valamint a magánnyomozóhoz, Adamathoz. A tábornagy által sürgetett változást azonban nem csak fegyverrel kell megvívni, hanem egy polgárháború és egy külföldi invázió (amely a második történetszálban kerül kifejtésre) szélén egyensúlyozó országot még étellel is el kell látni. Ezzel egy időben pedig szükséges a politikai stabilizáció. Ez az egyszerre minden irányba kapkodó történetszál eleinte zavaró, de amint Tamás útjára bocsátja Tánielt, fókuszáltabbá válik és ez a történet a regény főszálává lép elő. Tániel apja parancsát teljesíti, azonban döntéseinek hatása elsőre úgy tűnik személyes, ez egyre inkább átértékelődik, ahogyan egyre-másra követik egymást az események. A harmadik perspektíva Adamattal, a detektívvel tart. Vele fedezhetjük fel a forrongó főváros lőportól bűzlő levegőjét, ugyancsak ő jár a végére a rejtélynek, miközben őt is igyekeznek sarokba szorítani.
Ezen pozitívumok ellenére úgy érzem, meg kell említenem, hogy maga a létrehozott világ mégis makulátlannak és sterilnek tűnik mind a maga zártságában, mind nyelvileg. Egyrészt Adró egy minden oldalról hegyek által határolt ország, amely mintha az írói kényelem miatt alakult volna így és ahol egymástól elkülönülten és elszigetelten, de párhuzamosan haladnának az események, ezáltal létrehozva egy furcsa kötődést a narratív szálak között. Másrészt stilisztikailag a regény remek, már-már annyira, hogy közben a nyelv elveszítette azt a lazaságot és dögösséget, amely magában hordozná azt, hogy valóban érezzük az elveszettséget, a reményvesztettséget vagy keserűséget, amellyel a szereplők szembesülnek. Ez a tökéletesre polírozott nyelv, amely végig kordában tartja a narratívát nem egyéb, mint zavaró korlát.
A három történetszálban McClellan állandóan sok mellékszereplővel dolgozik, azonban a legtöbbjüknek csak elindítja a történetét, hogy aztán – feltételezem – a következő kötetekben újra megjelenjenek. Ők üde színfoltokat képviselnek az amúgy is temérdek apró, nagyszerű ötlet közt. Ahogyan az étkezés fontosságának a kiemelése (itt jelenik meg a humor is), az addikció kora újkori alakzatai, a szinte toposznak olvasható sötét és semmilyen emlékkel nem rendelkező korábbi kor szerepeltetése és a személyes és közösségi jó között feszülő össze nem illőség úgyszintén. Ezek pedig mind-mind szimpatikussá és kellemesen újszerűvé teszik a Vérrel írt ígéreteket.
*