Először jelentek meg egy régió vezető termelői egységes arculattal, egészen azonos címkével, melyen csupán a termelő neve különbözteti meg a borokat, de mindegyik az előre megadott kritériumrendszernek megfelelő stílusú, azaz szándékaik szerint a fajta legjavát és a termőhely egyediségét is szépen felmutató, friss és fiatalos olaszrizling. Céljuk egy jó értelemben vett balatoni sztenderd megteremtése, új minőségi modellt képviselve a legelterjedtebb hazai fehérbor fajtát illetően.
Az alapanyag tőketerhelése maximum 2 kilogrammos, az alkoholtartalma 11,5-12,5 százalék közötti, maradékcukor-tartalma legfeljebb 4 g/l lehet, erjesztése minimum 75 százalékban acéltartályban és maximum 25 százalékban ászokhordókban történhet. Ízben friss, de fajtajelleges aromák jöhetnek az, illatos fajtákra jellemző karaktert kerülniük kell a borászoknak. Minimum 4 hónapig tartályos és/vagy ászokhordós érlelést kell kapjon a bor, mielőtt Balaton OFJ kategóriában forgalomba hozzák a pincék.
Valódi termék, nem reklámlufi
A koncepció kialakításában Kardos Gábor, a Balatoni Kör megszervezője és első elnöke, megvalósításában pedig Laposa Bence, a Kör jelenlegi elnöke töltött be vezető szerepet, míg a szakmai hátteret adó minőségbiztosítási rendszer kialakításában és a borbírálat megszervezésében Kovács Tamás szerepe volt meghatározó, miként korábban a Csopaki Kódex kialakításában is. Kardos Gábor egy januári Mandiner-szerkesztőségbeli látogatásakor a lelkünkre kötötte, hogy egybeírjuk a brand nevét: „Hashtagelve néz ki igazán jól a brand: #BalatonBor, így ugyanis kimaxolja a trendiséget.”
Kardos Gábor a borok bemutatóján kiemelte: