Idehaza viszonylag kevéssé ismert: a nemzetközi webanalitikai/adatelemzési konferenciaszcéna talán legjobb presztízsű eseménye éppen egy magyar vállalkozásé, a Superweeké. Beszámoló.
2016. május 25. 16:59
p
0
0
0
Mentés
Különös, hogy idehaza viszonylag kevéssé ismert: a nemzetközi webanalitikai/adatelemzési konferenciaszcéna talán legjobb presztízsű eseménye éppen egy magyar vállalkozásé: a Superweeket idén már hatodszor rendezték meg februárban Galyatetőn, a Grand Hotelben, ismét parádés előadólistával, és úgy kilencven százalékban külföldi vendégekkel.
A produkció súlyát jól jelzi, hogy immár jól exportálható árucikké vált: a tavalyi bukaresti kiruccanás után május elején már Jamaikán, a szigetország legelőkelőbb szállodacentrumában vitázhatta/kérdezhette végig a programot az amerikai és a helyi piac e témával foglalkozó szegmense.
A május 9. és 11. között megrendezett háromnapos program meglehetősen borsos belépővel volt látogatható, így aki beruházott (mintegy 150 fizető vendég), szinte kivétel nélkül végigülte az izgalmas programot.
A megnyitó után egyből egy nehézsúlyú előadó, a San Francisco-i James Fisfis, az amerikai republikánusok webelemzője tartott előadást az előválasztási tapasztalatokról. Ő Mitt Romney elemzőcsapatát vezette, és háromnegyed órán keresztül avatta be a hallgatóságot azoknak a nagyon fejlett megoldásoknak az implementálási részleteibe, amelyek hamarosan sztenderddé válnak majd a politikai kampányok internetes tervezésénél.
Előadása groteszk zárógondolattal végződött: bár kampánycsapata valóban a legmodernebb módszereket alkalmazta (és részben fejlesztette ki), arról azonban az egész csapat – az elnökjelölt-jelöltet is beleértve – a folyamat végén értesült, hogy a politikai játszma szabályai időközben megváltoztak, és Trump egyszerűen lemosta őket a pályáról. Fisfis azt a hasonlatot használta erre, hogy úgy érezték magukat, mint a focicsapat, amelyet lefelejtettek előre értesíteni arról, hogy eltörölték a lesszabályt.
Peep Laja az egyesült államokbeli Austinból rendkívül szuggesztív előadást – szinte már stand-upot - tartott a konverziós arányok optimalizációjának aktuális eszközeiről, és bemutatta, hogyan alkalmazta ezeket néhány nagy kampányban (képünkön épp a Trónok harcát mutatja be esettanulmányként). Ami mindenképp megszívlelendő tanács tőle: amit csak lehet, vessünk alá A/B tesztnek!
Az utóbbi volt egyébként a kulcsgondolata a holland Annamarie Klaassennek is, de ő tovább ment: a hagyományos vagy-vagy eredményen túl sokkal jobb eredményt érhetünk el az úgynevezett bayesi A/B teszttel, amellyel jobban finomhangolhatjuk tesztjeinket a kívánt üzleti eredmény érdekében.
Sean Thorpe nem érkezett messziről – Kingstonban, Jamaika fővárosában dolgozik a rendőrség kötelékében, és az ott alkalmazott ballisztikai analitikával mutatott fel meglepő párhuzamosságokat.
Szintén helyi erők, az egyetemi világból érkező Gunjan Mansingh és Maurice McNaughton azt mutatta be, hogy a digitális analitikát hogyan vezették be a Karib-tenger térségeinek felsőoktatásába.
Ivan Bager Dániából érkezett, és egy manapság egyre divatosabb fogalomról, az adatvezérelt stratégiáról beszélt – mit kell ezalatt érteni, mi van, ha van már egy ilyenünk, azt hogyan kell alkalmazni a gyakorlatban, és milyen szervezetfejlesztési feladatokkal, kihívásokkal fogunk ebben az esetben találkozni.
Yehoshua Coren, Izrael analitikai nindzsája (tanácsadó vállalatának neve: Analytics Ninja) a Google Analytics mélyebb alkalmazására adott példákat, amellyel többet között most már e-kereskedelmi jellegű kérdésekre is választ lehet adni.
A további előadók listája, előadásaik rövid kivonata itt található. A következő Superweek eseményt az indiai Mumbaiban rendezik idén ősszel, majd ismét Galyatető következik, 2017 januárjában.
Lezsák Sándor elmondta: több éve szerveznek tudományos konferenciákat, hogy a Kárpát-medence felsőoktatási intézményeiben tanuló hallgatók, doktoranduszok számára.
A megbukott baloldali hatalmakra jól szervezett nemzeti erők kormányra jutása kell, hogy legyen a válasz –mondta a miniszter az Alapjogokért Központ konferenciáján.