Kiderült a tanulmányból: így zárkózhat fel Budapest egy fontos ágazatban Bécshez
Bécsben hatezernél is több konferenciát rendeznek egy évben, míg hazánk fővárosában nyolcszázat sem. Mit tud Bécs, miben fejlődhet Budapest? Utánajártunk.
Idehaza viszonylag kevéssé ismert: a nemzetközi webanalitikai/adatelemzési konferenciaszcéna talán legjobb presztízsű eseménye éppen egy magyar vállalkozásé, a Superweeké. Beszámoló.
Különös, hogy idehaza viszonylag kevéssé ismert: a nemzetközi webanalitikai/adatelemzési konferenciaszcéna talán legjobb presztízsű eseménye éppen egy magyar vállalkozásé: a Superweeket idén már hatodszor rendezték meg februárban Galyatetőn, a Grand Hotelben, ismét parádés előadólistával, és úgy kilencven százalékban külföldi vendégekkel.
A produkció súlyát jól jelzi, hogy immár jól exportálható árucikké vált: a tavalyi bukaresti kiruccanás után május elején már Jamaikán, a szigetország legelőkelőbb szállodacentrumában vitázhatta/kérdezhette végig a programot az amerikai és a helyi piac e témával foglalkozó szegmense.
A május 9. és 11. között megrendezett háromnapos program meglehetősen borsos belépővel volt látogatható, így aki beruházott (mintegy 150 fizető vendég), szinte kivétel nélkül végigülte az izgalmas programot.
A megnyitó után egyből egy nehézsúlyú előadó, a San Francisco-i James Fisfis, az amerikai republikánusok webelemzője tartott előadást az előválasztási tapasztalatokról. Ő Mitt Romney elemzőcsapatát vezette, és háromnegyed órán keresztül avatta be a hallgatóságot azoknak a nagyon fejlett megoldásoknak az implementálási részleteibe, amelyek hamarosan sztenderddé válnak majd a politikai kampányok internetes tervezésénél.
Előadása groteszk zárógondolattal végződött: bár kampánycsapata valóban a legmodernebb módszereket alkalmazta (és részben fejlesztette ki), arról azonban az egész csapat – az elnökjelölt-jelöltet is beleértve – a folyamat végén értesült, hogy a politikai játszma szabályai időközben megváltoztak, és Trump egyszerűen lemosta őket a pályáról. Fisfis azt a hasonlatot használta erre, hogy úgy érezték magukat, mint a focicsapat, amelyet lefelejtettek előre értesíteni arról, hogy eltörölték a lesszabályt.
Peep Laja az egyesült államokbeli Austinból rendkívül szuggesztív előadást – szinte már stand-upot - tartott a konverziós arányok optimalizációjának aktuális eszközeiről, és bemutatta, hogyan alkalmazta ezeket néhány nagy kampányban (képünkön épp a Trónok harcát mutatja be esettanulmányként). Ami mindenképp megszívlelendő tanács tőle: amit csak lehet, vessünk alá A/B tesztnek!
Az utóbbi volt egyébként a kulcsgondolata a holland Annamarie Klaassennek is, de ő tovább ment: a hagyományos vagy-vagy eredményen túl sokkal jobb eredményt érhetünk el az úgynevezett bayesi A/B teszttel, amellyel jobban finomhangolhatjuk tesztjeinket a kívánt üzleti eredmény érdekében.
Sean Thorpe nem érkezett messziről – Kingstonban, Jamaika fővárosában dolgozik a rendőrség kötelékében, és az ott alkalmazott ballisztikai analitikával mutatott fel meglepő párhuzamosságokat.
Szintén helyi erők, az egyetemi világból érkező Gunjan Mansingh és Maurice McNaughton azt mutatta be, hogy a digitális analitikát hogyan vezették be a Karib-tenger térségeinek felsőoktatásába.
Ivan Bager Dániából érkezett, és egy manapság egyre divatosabb fogalomról, az adatvezérelt stratégiáról beszélt – mit kell ezalatt érteni, mi van, ha van már egy ilyenünk, azt hogyan kell alkalmazni a gyakorlatban, és milyen szervezetfejlesztési feladatokkal, kihívásokkal fogunk ebben az esetben találkozni.
Yehoshua Coren, Izrael analitikai nindzsája (tanácsadó vállalatának neve: Analytics Ninja) a Google Analytics mélyebb alkalmazására adott példákat, amellyel többet között most már e-kereskedelmi jellegű kérdésekre is választ lehet adni.
A további előadók listája, előadásaik rövid kivonata itt található. A következő Superweek eseményt az indiai Mumbaiban rendezik idén ősszel, majd ismét Galyatető következik, 2017 januárjában.