A realizmus viszont nem csak a világban érhető tetten, hanem a karakterekre is jellemző. Az egyes szereplők választásait nem csupán a helyzet alakítja, hanem személyiségükből fakadóan is hoznak döntéseket, amelyek nem ritkán rossznak bizonyulnak. Holden például kénytelen elnyerni az alá tartozó legénység bizalmát, ha túl akarja élni a menekülést, de közben szövetkezik olyanokkal, akik meg akarják vezetni, míg Miller épp azért lép kapcsolatba az ellenséges anarchistákkal, mert ő szeretne információhoz jutni az eltűnés ügyében.
A színészi játékról azonban nem lehet ennyi méltató szót mondani. A noir-vonalon nyomozgató Miller szerepében a ritkán jó Thomas Jane egyenesen brillírozik és valószínűleg élete alakításán van túl, valamint az övbéli anarchistát játszó Jared Harris is zseniálisat nyújt - ő például óriási energiákat ölt abba, hogy létrehozzon egy soha nem hallott, jövőbeli/övbeli akcentust. Ezzel szemben a Holden annyira szoborarcú, hogy néha nehéz meglátni a karakterét a borzalmas alakítás mögött, Avasarala esetében pedig annyi jön át, hogy mindig mindenkit manipulál. A mellékszereplők általában véve nem rosszak, de más kiemelkedő alakítást nem igazán látni.
A nem túl jó nézettség ellenére a Syfy szerencsére berendelte a második évadot, úgy látszik, nem csupán a kritika, ők is érzik benne a további potenciált. Márpedig lehetőségből bőven jutott bele, ráadásul nem kihagyott ziccer értelemben, ahogyan alapanyagból is van még elég, tekintve, hogy eddig mindössze - nagyobb változtatásokkal - az első kötetnek nagyjából a felét sikerült adaptálni. Ha bejönnek a csatorna számításai és ilyen tempóban halad a sorozat, jó néhány évre jut még feldolgoznivaló az íróknak.