MakerBot a tanteremben: 11 iskola életébe épül be a 3D nyomtatás
2016. április 02. 10:00
A 3D nyomtatás egyik meghatározó hazai szereplője, a FreeDee Printing Solutions célja, hogy az ország összes oktatási intézményébe eljusson a technológia.
A nyeremények kiosztásával péntek délután lezárult a FreeDee Printing Solutions és a MakerBot januárban meghirdetett közös iskola i 3D nyomtatópályázata, a „MakerBot a tanteremben.” Az oktatási intézményeknek egyetlen A4-es oldalon kellett megválaszolniuk, hogy mire használnák a meghirdetett 11 MakerBot Replicator 2-t. A vártnál jóval több, 413 pályázat érkezett, 47 százalékuk általános, 37 középiskolából, 15 felsőoktatási intézményből; faluról, kis, nagy- és fővárosból, az ország minden szegletéből. Pontosan tudták, miről van szó, sok kreatív javaslatuk a szakavatott elbírálókat is meglepte, nehéz volt kiválasztani az oktatás minden szegmensét képviselő „befutókat.”
Délelőtt a nyertes iskolák oktatóit képezték új gépeik használatára, eredményhirdetéskor pedig a 3D nyomtatás és az internet elterjedése, jelentősége között párhuzamot vonó Simó György, a FreeDee ügyvezetője elmondta, hogy a nem-nyertes iskolák tanárainak ingyenes oktatást ajánlottak fel a 3D Akadémián.
A következő feladatokról szintén beszélt: „3DTech az Iskolában néven folytatjuk a programot, amíg csak minden suliban nem lesznek hozzáférhetőek a 3D nyomtatás és tárgyalkotás legújabb eszközei: szoftverek, kiegészítők, tananyagok. Újranyomtatjuk az országot.”
A résztvevők száma és hozzáállása egyébként is egyértelműsítette, hogy a munkát folytatni kell, más gyártókkal és a kormányzattal összefogva kell mindaddig szélesíteni a 3D nyomtatóval rendelkező iskolák körét, míg a technológia eljut az ország összes oktatási intézményébe.
A FreeDee a folytatásban is együtt fog dolgozni a nyertes iskolákkal, először közösségi tudásmegosztáson alapuló Facebook-csoportot hoznak létre, ahova meghívják az összes pályázót.
Előtérbe került az a felfogás, hogy az iskola elsődleges feladata a társadalmi jóllét és az egyéni kibontakozás biztosítása, míg a klasszikus tudás átadása a második helyre szorult.
Joanna Williamns brit oktatásügyi szakértő mindent elmondott a nyugati woke őrületről és a digitális gyermekvédelemről, például azt, hogy a törvénytől hiába várjuk, hogy vigyázzon a gyermekeinkre.
Az ikonikus épület megújulása mellett egy értékközpontú oktatási és közösségi tér jön létre a jövő nemzedéke számára, amely nyitva áll a város lakói előtt is – közölte az intézmény helyi képviseletének vezetője.
Leginkább csak pánikkeltésre alkalmas a TanodaPlatform nevű szervezet jelentése, mondta lapunknak a tizenkét éve az ibrányi tanodát vezető Hajdu Zsolt, aki szerint a Belügyminisztérium terveinek megvalósítása zökkenőmentesen teljesíthető.