Azonban ugyanez igaz a japánokra: számukra egy pálcikaember japán lesz, hiszen számukra az a sztenderd, nem kell külön ázsiai jellegzetességekkel felruházni. A cikk példaként citálja erre Marge Simpsont, akit a nyugatiak fehérnek gondolnak, miközben a bőre sárga és kék afrofrizurát visel. A cikk felhívja a figyelmet, hogy a fehér embereknek sincs akkora szemük, mint az anime-karaktereknek; és hogy bőrszín tekintetében a japánok nagy része nem tér el szignifikánsan a fehér emberektől. A legtöbb animében éppen a fehér szereplőket szokták más módon rajzolni: szőke haj, kék szem és hosszú orr jellemzi ezeket a karaktereket.
Tehát a film – melynek főbb szerepeiben várhatóan többségben lesznek a fehér színészek – Japánban játszódik, a főszereplő japán, így tényleg csak egyetlen magyarázatot találni: a készítők egy olyan színészt akartak, akit a világon mindenütt felismernek és aki jó eséllyel bevonzza azokat a nézőket is, akik nem ismerik a történetet. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a készítők maguk is érezték a problémát, azonban ahelyett, hogy elkezdtek volna japán (vagy legalább ázsiai) színészeket keresni a főszereplő mellé, inkább azon gondolkoztak el, hogy digitálisan ázsiaibbá tegyék a szereplőiket. Mintha a Felhőatlasz esetében ez olyan jól sült volna el.

Őt játssza Scarlett Johansson
Persze megtehetik, hogy a történetet átdolgozzák úgy, hogy ne Japánban játszódjon, hogy ne japán legyen a főszereplő, de a kérdés az, hogy akkor meg miért hívják Ghost in the Shellnek. Különösen annak fényében érthetetlen ez, hogy az amerikai filmekben és sorozatokban még mindig alig találni ázsiai szereplőket. Bár az amerikai lakosság összetételéhez viszonyítva nem tűnik katasztrofálisnak a helyzet, hiszen a tévés szerepek 4%-át, a filmes szerepeknek pedig 5%-át játsszák ázsiai (vagy ázsiai származású) színészek (az amerikai lakosságon belül csak 5,8% az ázsiaiak aránya), azonban a készítőknek azzal is számolniuk kell, hogy ezek a filmek nem csak a hazai piacra készülnek. Ráadásul ezek a szerepek ritkán főszerepek és még ritkábban törnek ki a megszokott sztereotípiák börtönéből, pedig 2016-ban ideje lenne, hogy túllépjünk ezeken.