Breaking: legyőzte a gép az embert egy fontos meccsen
2016. március 09. 11:38
Történelmi győzelmet aratott a sakknál sokkal összetettebbnek számító go legjobb emberi játékosa fölött a Google DeepMind-alapú algoritmusa.
2016. március 09. 11:38
p
0
0
5
Mentés
Nyugodtan nevezhetjük fontos mérföldkőnek a mesterséges intelligencia fejlődésének történetében a mai napot. Miután a Google által fejlesztett AlphaGo néhány hónapja elsőként győzött le go-nagymestert, ma a világ legjobb go-játékosának tartott Lee Se-dol ellen is nyert Szöulban.
a legendás játékos 3 és fél óra után adta fel a csatát, amikor már csak 28 perc 28 másodpercnyi idő volt hátra az óráján. A 9-danos go-nagymester és az AlphaGo mai játszmáját napokon belül négy másik követi majd.
A kutatók szerint az eredmény komoly áttörésnek számít a mesterséges intelligencia területén, a go exponenciálisan bonyolultabb játék, mint a szintén nem egyszerű sakk.
A szakemberek úgy vélik: az AlphaGo mesterséges intelligenciában elért áttörésének messze vezető következményei lehetnek.
Afrika is igyekszik bekapcsolódni a mesterségesintelligencia-versenybe a hiányos infrastruktúra és finanszírozás ellenére. A kutatók azonban leszögezik, hogy semmiképpen sem úgy, ahogyan azt a Nyugat szeretné.
Afrika is igyekszik bekapcsolódni a mesterségesintelligencia-versenybe a hiányos infrastruktúra és finanszírozás ellenére. A kutatók azonban leszögezik, hogy semmiképpen sem úgy, ahogyan azt a Nyugat szeretné.
Ahogy vesszük. A tényleges játékeredményeket tekintve a gépek jobbak, mert nem követnek el olyan hibákat, mint az emberek. Viszont innovációk még mindig inkább emberek fejéből pattannak ki. Csak azután rögtön beépítik őket a szoftverek adatbázisába. Legalábbis ez a chess.com értékelése.
Hogyne. És a nagymestert ki és hogyan tudja tesztelni, hogy valóban megtett-e mindent a győzelemért? Vagy van az a pénz, amiért egy-két nagymester is kikap. Ráadásul a reklámcélokra befektetett kenőpénz villámgyorsan megtérül.